استاندار مرکزی از بهره برداری ۱۷ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان دلیجان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 28 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده افزود: خوشبختانه در یکی دیگر از روزهای هفته دولت به همت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک، استانداری مرکزی و کمک خیرین فعال حوزه سلامت شهرستان دلیجان شاهد توسعه فضای بهداشتی و درمانی و بهره برداری طرح توسعه بیمارستان امام صادق(ع) و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای دودهک هستیم که این مهم تحول بزرگی در کیفیت خدمات و بهبود آن ایجاد خواهد کرد.
وی یادآورشد: در راستای طرح توسعه بیمارستان امام صادق(ع) شهرستان دلیجان، ۳۷ تخت بیمارستانی در بخش عادی و ۳ تخت در بخش مراقبت ویژه به منظور خدمت دهی به بیماران سوختگی وارد مدار شده است که این افزایش ظرفیت به خصوص در شرایط بحران کرونایی یک موفقیت چشمگیر در حوزه سلامت محسوب می شود.
آقازاده تاکید کرد: طرح توسعه بیمارستان امام صادق(ع) حدود ۳ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است و خیرین فعال حوزه سلامت در راستای احداث و ساخت این مرکز مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان و استانداری ۴۰۰ میلیون تومان خارج از اعتبارات شهرستان هزینه کرده اند.
استاندار مرکزی ادامه داد: در شهرستان دلیجان با اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان، ۱۷۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است که امید می رود جوانان بیشتری در مشاغل ثابت مشغول به کار شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: به دلیل همکاری و تعامل بسیار خوب خیرین حوزه سلامت در شهرستان دلیجان انگیزه و شوق دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشتر و زمینه استقرار نیروهای‌ متخصص و تجهیزات بیش از‌ پیش شده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: خیرین سلامت نقش مهمی در رفع کمبودهای حوزه سلامت در شهرستان دلیجان داشته اند، در سال گذشته ۲۵۰۰ متر فضای درمانی به منظور ارتقا کیفیت خدمات اضافه شد و به مدد آن ها اکنون شاهد بهره برداری از چندین طرح بهداشتی و درمانی و افزودن بخش دیالیز و واحد ام آر آی، توسعه بخش آی سی یو و ارتقای کیفیت و توسعه تخت های بیمارستانی هستیم که امید می رود این تعامل ادامه دار و شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.
وی یادآورشد: علیرغم اینکه شهرستان دلیجان در روزهای ابتدایی درگیر ویروس منحوس کرونا بود در حال حاضر وضعیت قابل قبولی دارد و با اضافه شدن ظرفیت تخت ها در بیمارستان نگرانی‌ها در خصوص تکمیل ظرفیت شهرستان مرتفع شده است.
متولی سلامت استان مرکزی در ادامه خواستار استقبال بیشتر مردم شهرستان دلیجان به منظور دریافت واکسن شد و گفت: با وجود اینکه سرعت واکسیناسیون در شهرستان قابل قبول و تاکنون ۱۷ درصد از جمعیت جامعه هدف واکسینه شده اند، اما استقبال مردم این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها کمتر بوده بنابراین از مردم می خواهیم که با مراجعه به موقع به مراکز مربوطه گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار