در تجمع اعتراضی سپرده گذاران موسسه بدر توس مطرح شد؛
جمعي از سپرده گذاران موسسه بدر توس در اعتراض به وضعيت مبهم ادغام موسسات وابسته به «آرمان ايرانيان» و پرداخت نشدن سپرده و سود سپرده هاي خود در مقابل اين موسسه حضور يافتند.
کد خبر: ۹۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 22 September 2015

جمعي از سپرده گذاران موسسه بدر توس در اعتراض به وضعيت مبهم ادغام موسسات وابسته به «آرمان ايرانيان» و پرداخت نشدن سپرده و سود سپرده هاي خود در مقابل اين موسسه حضور يافتند.

يکي از سپرده گذاران با بيان اين که موسسه بدر توس  حدود هشت ماه است که با مشکل مواجه شده است، افزود: با وجود اين در اين مدت مسئولان براي مردم کار درخوري انجام نداده اند و مردم به پرداخت نشدن سود و سپرده هايشان از سوي اين موسسه اعتراض دارند.

وي افزود: با اين که اعلام شد مجوز بانک شدن موسسه آرمان صادر شده است چرا موسسات وابسته همانند بدر توس و الزهرا تجميع نمي شوند تا خيال مردم راحت شود؟ اگر اين تجميع و ادغام انجام شود قطعا مردم نگراني نخواهند داشت و بسياري از آن ها سپرده هايشان را در همين موسسات نگه مي دارند.

سپرده گذار ديگري هم با نشان دادن عبارت« تحت نظارت بانک مرکزي» بر روي دفترچه سپرده گذاري خود گفت: اين که از يک طرف نوشته شده تحت نظارت بانک مرکزي و از طرف ديگر در خود دفترچه حساب تاکيد کرده که پرداخت سپرده عندالمطالبه خواهد بود مردم اعتماد و در اين موسسه سپرده گذاري کرده اند و اگر ما مي دانستيم اين ها حقيقت ندارد و بانک مرکزي مسئوليتي را قبول نمي کند هيچ گاه اعتماد نمي کرديم.

وي ادامه داد: به هر حال بانک مرکزي مسئول است و نبايد از زير بار اين مسئوليت شانه خالي کند و بايد پاسخ گو باشد که چرا به اين موسسات نظارت درستي ندارد.

اين سپرده گذار افزود: چطور است که يک مغازه دومتري بدون نظارت و دريافت مجوز بر پا نمي شود و همه موارد اين مغازه را بررسي مي کنند اما موسسه مالي که سپرده هاي مردم را به امانت گرفته است بايد بدون نظارت و به حال خود رها شود؟

او تصريح کرد: هر چه زودتر بانک مرکزي بايد براي تجميع موسسات وابسته به آرمان اقدام کند و بايد پاسخ گو باشد. هر کدام از ما سپرده گذاران مشکلات مالي داريم و به سپرده هايمان نياز داريم اما نه مديران اين موسسه و نه مسئولان استان که آن ها هم بايد پاسخ گو باشند اصلا توجهي به مشکلات ما ندارند.

بانک مرکزي مسئول است

غلامعلي صادقي دادستان عمومي و انقلاب استان در خصوص پرونده موسسه بدر توس گفت: ستاد تدبير استان بحث پيگيري اين موسسات مالي و اعتباري را بر عهده دارد.وي در پاسخ به اين سوال که نظر شما درباره اين انتظار مردم براي مشخص شدن وضعيت موسسه بدر توس از طريق ارائه مجوز ادغام موسسات اعتباري توسط بانک مرکزي چيست؟ اظهار کرد: متولي اين موضوع بانک مرکزي است و بانک بايد به اين موضوع بپردازد.

روند تبديل موسسه به بانک در حال نهايي شدن

رسوليان، مدير کل امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي نيز در پاسخ به اين سوال که چه پيگيري هايي براي رفع مشکل سپرده گذاران موسسه بدر توس انجام داده ايد؟ گفت: بانک مرکزي مسئوليت نظارت و ساماندهي موسسات را دارد و ما فقط  پيگير حل مشکلات مردم هستيم.

وي با اشاره به موسسات اعتباري گفت: آن چه مديران موسسه آرمان بر اساس مدارک و مستندات موجود اعلام کرده اند مراحل تبديل اين موسسه به بانک و تجميع موسسات وابسته در حال انجام است و اميدواريم اين روند هر چه سريع تر انجام گيرد.وي با بيان اين موضوع که از نگراني هاي مردم براي سپرده هاي خود مطلع هستيم گفت:اميدواريم مجوز براي تجميع موسسات نيز به زودي به مرحله نهايي برسد.

سميه صادقي-خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار