معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از جولان تورهای غیرمجاز در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۸۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 25 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی صابر ، بااشاره به فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: همانظور که در همه صنوف فعالیت های غیرمجاز وجود دارد، در حوزه گردشگری هم شاهد فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز هستیم که در شبکه های اجتماعی مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ... فعالیت می کنند.

وی افزود: متاسفانه اهرم قانونی قوی برای اعمال نظارت روی این تورهای غیرمجاز نداریم و تنها به استناد مصوبه ای که سال 1394 هیات وزیران داشته با آنها برخورد می کنیم.  

معاون گردشگری استان اضافه کرد: طبق این مصوبه سازمان میراث فرهنگی با همکاری پلیس اماکن نیروی انتظامی با فعالیت های غیرمجاز تاسیسات گردشگری برخورد خواهد کرد.

وی تاکیدکرد: طی دوسال گذشته که شیوع بیماری کرونا را داشته ایم فعالیت ها واحدهای مجاز گردشگری محدود شده، اما تورهای غیرمجاز گردشگری کماکان و با شدت بیشتری فعالیت  خود را ادامه می دهند که براین اساس شناسایی آنها را در دستور کار قرار دادیم.

صابر با بیان اینکه برای شناسایی این تورهای گروهی غیرمجاز از فعالین گردشگری استان هم کمک خواسته ایم، اضافه کرد: متاسفانه بعضا شاهدیم که حتی آریشگاه های زنانه و بوتیک ها هم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری در ایام کرونایی می کنند.

وی افزود: علاوه براین در شبکه های اجتماعی هم تعداد پیج های زیادی وجود دارد که هربار با یکی از آنها برخورد می کنیم و آن را می بندیم، اما به سرعت پیج دیگری جایگزین می شود.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: پس از شناسایی هر مکان و گروه غیرمجاز گردشگری سریعا مکاتبات لازم را با دادستان به منظور برخورد با آنها داریم که در این رابطه از 40 روز پیش تاکنون 136 پیج تور غیرمجاز را شناسایی و به پلیس فتا معرفی کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کنار برخوردها باید میزان آگاهی مردم را نیز بالا ببریم، افزود: اگر مردم ما  اطلاع داشته باشند که استفاده از تورهای غیرمجاز ممکن است چه عواقب و خطراتی برایشان به همراه داشته باشد، از آن استفاده نمی کنند.

صابر تاکید کرد: این نوع از تورهای هیچگونه پوشش بیمه ای برای گردشگر قرار نمی دهند و درصورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به گردن نمی گیرد.

وی گفت: از سوی دیگر در این تورها هیچ راهنمای گردشگری وجود ندارد و گاها به محض رسیدن به مقصد گردشگران را به حال خود رها می کنند.

معاون گردشگری استان یادآورشد: تا جایی که می توانیم با کمک رسانه ها در تلاشیم تا مردم را آگاه کنیم که برای سفر رفتن فریب تبلیغات اغوا کننده تورهای گردشگری غیرمجاز را نخورند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار