همچنان ما دل در گرو عاشورای امام حسین هستیم و از این ضیافت حسینی به دنبال سیر کردن دل و جان خودمان می‌کردیم و در یادداشت‌ها مباحث مهمی را در این باب اشاره کردیم و به مسئله توسل کردن به غیر خداوند رسیدیم. قرار بر این شد که ما توسل کردن را ادامه دهیم، ولی روزگار و زمان در دستان انسان نادان و مداحان عوام منش جلوی راه ما سنگ بزرگی را به نام توهین کردن به اهل تسنن قرار داد و ما مجبور شدیم ادامه بحث توسل به غیر خداوند را در آینده مورد بررسی قرار دهیم و در این یادداشت به مسئله وحدت امام حسین اشاره کنیم تا شاید این مداحان عوام منش و نادان از این اقدام ناشایسته و غلط دست بردارند.
کد خبر: ۹۸۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸ 22 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، اما این توهین به اهل تسنن نه اولین بار است و نه آخرین بار خواهد بود و در آینده این گونه رفتار غلط تکرار خواهد شد و لازم است با این مسئله باید بصورت ریشه‌ای برخورد کرد، هر چند بازار "محکوم کردن ها" از طرف مقامات کشوری و همچنین نمایندگان مجالس و علما و روحانیت داغ خواهد شد و همه این رفتار بد را محکوم می‌کنند.
اما ما نه نیاز به محکوم کردن داریم و نه نیاز به عذرخواهی، بلکه باید این افراد مجازات کرد و اگر حرف یا سخنی را دارند باید میزگرد تشکیل دهند و مناظره کنند نه اینکه یک تربیون در اختیار داشته باشند و هر چه را که دوست دارند بر زبان کیثف خودشان بیاورند. جامعه ما امروز متاسفانه در اختیار انسان‌های عوام منش اسیر شده است و این انسان‌ها عوام منش متاسفانه برای رسیدن به هدف هر کاری را انجام می‌دهند و برای آن‌ها مهم نیست که این کار یا وسیله‌ای که مورد استفاده قرار می‌دهند چه نتایجی را به دنبال دارند و آنچه مهم تلقی میشود رسیدن به هدف است.
هدف این مداحان متاسفانه درک حقیقت و فهم وجودی امام حسین نیست و حتی آن‌ها نمی‌دانند که امام حسین چرا شهید شده است، بلکه هدف آن‌ها ایجاد جامعه مورد نظر خودشان است و جامعه مورد نظر آن‌ها نابودی معیار‌های انسانی از جمله احترام به اندیشه و مذاهب مختلف و همچنین احترام به متفاوت بودن از لحاظ نژاد و قومیت است که این افراد عوام منش و در بعضی از اوقات در نهایت تاسف باید گفت که طبقه خواص هم برای رسیدن به چنین جامعه‌ای از افراد عوام منش بدتر بودند.
ما در یادداشت‌ها مربوط به امام حسین اشاره کردیم که امام حسین نیاز به گریه کردن و اشک ریختن ما ندارد و بلکه باید رفتار و منش ایشان را ادامه دهیم که متاسفانه این مداحان عوام منش از درک این حقیقت ناتوان هستند و دچار تحریف قیام امام حسین شده اند و به قول استاد مطهری که فرمودند"باید با این جریان تحریف مبارزه کرد" و امروز انصافا باید با این مداحان مبارزه و قیام کنیم و امروز همه ما باید برای امام حسین گریه کنیم نه بخاطر اینکه ایشان شهید شده اند بلکه بخاطر عدم درک و نادانی این مداحان از وجود مبارک امام حسین باید گریه کنیم، امروز به قول استاد مطهری روز عزا امام حسین است.
متاسفانه امام حسین امروز به دلیل این نادانی مداحان روزی هزار بار شهید میشود و خون مبارک خودش را در راه یزید‌ها زمان بر زمین خواهد ریخت، امام حسین نه با یزید مبارزه کرد بلکه با تفکر غلط و اشتباه یزید مبارزه کرد و و مبارزه امام حسین با یزید مبارزه تفکر و اندیشه بود به همین دلیل امام حسین مال جهان بشریت است و همین شکل مبارزه تا امروز ادامه پیدا کرده است.
اگر امام حسین فقط با یزید با همان شکل و قیافه فیزیکی مبارزه می‌کرد امروز کسی امام حسین را نمی‌شناخت، اما ایشان با تفکر و بینش غلط مبارزه و قیام کرد به همین دلیل تا امروز امام حسین همچنان با تفکر غلط و اشتبا در حال مبارزه کردن و شهید شدن در راه حقیقت است.
امروز این مداحان یزیدی صفت با لباس‌ها جدید و به نام اهل بیت، ولی در باطن منش یزیدی دارند با جریان همیشه روشن امام حسین در نبرد هستند و نتیجه این نبرد نه بین اشخاص بلکه بین حق و باطل است که خوشبختانه جریان امام حسین صرفا به دلیل اینکه در مسیر انسانیت و الهی حرکت میکنند همیشه پیروز خواهد بود و نابودی و رسوایی برای این مداحان یزیدی صفت باقی خواهد ماند.
اما نکته جالب اینجاست که این مداحان یزیدی صفت چهره واقعی و دشمنی خودشان را در زیر پرچم سالار شهیدان پنهان می‌کنند و حتی جرات آشکار کردن دشمنی خودشان را با مسلمانان ندارند و این نکته بسیار مهم و با ارزشی است که نشان می‌دهد که امام حسین همچنان زنده است و فرقه‌های باطل را در هر نوع پوشش که باشند رسوا خواهد کرد.
این مداحان یزیدی صفت از لحاظ وجودی و درونی اینقدر پوچ و توخالی هستند که حتی برای دشمنی با جامعه و مسلمانان جرات و شهامت ندارند و نقاب منافق را بر صورت نا مبارک خودشان زدند و این انسان‌ها انصافا "خود واقعی" خودشان را از دست داده اند.
اما مسئله بعدی اینست که این مداحان یزیدی صفت در سخنرانی و روضه خوانی خودشان برای مظلومیت امام حسین اشک دروغین و منافقانه از چشم‌های کیثف خودشان جاری می‌کنند، چطور به مادر بزرگ حضرت امام حسین یعنی حضرت عایشه توهین می‌کنند؟ مگر میشود که کسی امام حسین را دوست داشته باشد، ولی به خانواده ایشان بی احترامی کند؟
حضرت عایشه همسر گرامی و ارجمند نبی مکرم اسلام بودند و جز خانواده مبارک رسول اکرم (ص) و امام حسین بودند این مداحان یزیدی صفت چطور به حضرت عایشه توهین می‌کنند؟ خلیفه اول تا سوم امت اسلامی همه آن‌ها از یاران حضرت رسول اکرم (ص) بودند، این مداحان یزیدی صفت چطور به خودشان اجازه توهین کردند را می‌دهد؟ مگر یار غار حضرت رسول اکرم (ص) حضرت ابوبکر نبود؟
این مداحان یزیدی صفت و منافق اندیشه دچار پارادوکس هستند و این علت این پارادوکس بودن آن‌ها وجود امام حسین است که این مداحان را امروز در سطح جهان رسوا کرده است، آن‌ها از یک طرف امام حسین را مداحی می‌کنند و از طرف دیگر به خانواده ایشان و یاران حضرت رسول اکرم (ص) توهین می‌کنند و این همان رفتار منافقانه این مداحان است.
این مداحان حتی به فریشات مقام معظم رهبری هم گوش نمی‌دهند که ایشان هزاران بار تاکید کردند که توهین هر فرد اهل تسنن و اهل تشیع به یکدیگر حرام است و هر کسی اینکار را انجام دهند به اسلام و امت اسلامی خیانت می‌کنند و امروز این منافقان حتی حاضر نیستند به فریشات مقام معظم رهبری گوش دهند.
اما مسئله بعدی اینست که امام حسین متعلق به طبقه یا نژاد خاص نبود بلکه ایشان روح حقیقت و انسانیت را بیدارکرد و یک نوع حماسه و شور انسانیت در سطح جهان بشریت ایجاد کرد که تا امروز این بیداری همچنان روشن است. این روح بیداری انسانیت که اربابان قدرت و دشمنان انسانیت در تلاش و کوشش هستند که هیچ وقت بیدار نشود و دلیل آن اینست که در صورت بیداری روح انسانیت حقیقت پشت پرده را بر همگان آشکار خواهد کرد، هر چند آن‌ها تلاش و کوشش می‌کنند، اما نباید فراموش کرد که این حقیقت همیشه برملا و آشکار خواهد شد و این جز ذات و حقیقت درونی و وجودی نظام هستی است.
امروز منافقان و مداحان یزیدی صفت از یک طرف در تلاش و کوشش هستند که تا جامعه فریب دهد و از طرف دیگر حقیقت امام حسین منافق بودن آن‌ها را برملا خواهد کرد و امروز ما شاهد چنین اتقاق مبارک و خجسته‌ای هستیم که یکبار دیگر خداوند بزرگ چهره و صورت واقعی و زیر نقاب این منافقان را برای امت اسلامی آشکار کرد تا مظلومیت بینش امام حسین همچنان در جامعه اثبات شود.
اما طبقه خواص ما که متاسفانه فریب ظاهر این منافقان و مداحان یزیدی صفت را خوردند امروز سکوت کردند و یا اگر قصد داشته باشند اقدامی را انجام دهند فقط در حد محکوم کردن است. خداوند روح مبارک و همیشه زنده شهید استاد شیخ الاسلام را قرینه رحمت کنند که همیشه به چنین اشخاصی می‌فرمود: "من هر کجا که شما بگویید در خدمت خواهم بود و با همدیگر مناظره کنیم تا حقیقت مثل روز روشن و شفاف شود". امروز ما به چنین افراد خواص و صاحب نظر نیاز داریم که بتوانند منطق منافقان را برملا و آشکار کنند و پرچم حقیقت را در دستان خودشان بگیرند، هر چند این شهیدان امروز هم دروغ بودن و منافق بودن این اشخاص را اثبات می‌کنند و این نشانه حق بودن شهیدان است.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار