استاندار مرکزی گفت: این استان در هفته چهارم مردادماه جاری شاخص‌هایی از روند کاهشی را نشان می‌دهد که بیانگر شرایط گذار استان از پیک پنجم کرونا است.
کد خبر: ۹۸۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 21 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی، افزود: این استان در پیک پنجم کرونا نسبت به سایر مناطق کشور عملکرد و کارنامه خوبی داشته که محوریت آن از هماهنگی‌ موثر بین بخشی و زحمات ایثارگرانه کادر درمان است.
وی ادامه داد: نهادهای مسئول به‌خصوص تبلیغات اسلامی و شمار قابل توجهی از هیات‌های مذهبی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا را در برگزاری آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) اولویت قرار دادند و اما، در ۲ هفته پیش رو نتایج در این بخش مشخص می‌شود.
استاندار مرکزی یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی و تمامی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت کرونا برای استان زحمات بسیاری کشیدند و باید قدردان آنان بود.
آقازاده اظهار داشت: تعطیلات هفته گذشته که با هدف قطع زنجیره کرونا اجرا شد نسبت به تعطیلی‌های گذشته نتیجه مناسبی به دنبال داشته و مردم هم در ماندن در خانه همکاری مجدانه‌ای داشته‌اند.
وی در بخشی از سخنانش در مورد اقدام به قمه‌زنی برخی افراد استان در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز گفت: دستگاه‌های مسئول باید برای جلوگیری از تکرار این عمل که از سوی مقام معظم رهبری حرام اعلام شده بیش از پیش تلاش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: شیوع ویروس کرونا در استان و کشور مصداق اپیدمی است و برای مدیریت این مهم باید از دوگانگی‌ها و تخریب یکدیگر پرهیز کرد و با برنامه‌ریزی‌های واحد و همکاری‌ بین بخشی قوی در مسیر بهبود شرایط گام برداشت.
بهروز اکرمی افزود: دوگانگی و تخریب به مثابه انداختن مسئولیت بر دوش یکدیگر است و نهادهای اجرایی باید با جدیت از این رفتار نکوهیده بپرهیزندو هر فرد در هر جایگاهی نسبت به جامعه مسئول است و باید به وظیفه خود عمل کند.
وی ادامه داد: مدیریت اپیدمی کرونا بدون همکاری و هماهنگی مردم و مسئولان امکان‌پذیر نیست و باید با جدیت نسبت به این مهم برنامه‌ریزی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه باید مشکل و عیب اصلی در مدیریت کرونا شناسایی شود، اظهار داشت: اگر در روند مدیریت کرونا مشکلی وجود نداشت روزانه حدود ۶۰۰ نفر در کشور جان خود را از دست نمی‌دادند و نیاز است برای رفع این مهم تمامی دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند.
اکرمی گفت: قمه‌زنی بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب حرام و براساس قانونی نیز جرم است اما در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در برخی نقاط استان این فعل حرام انجام شد و دستگاه قضایی باید نسبت به مقابله با مسببان آن کوشا باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: برخی هیات‌های مذهبی شناسنامه‌دار به‌خصوص در مرکز شهر اراک اقامه عزاداری‌داری را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند اما در حاشیه برخی از شهرهای استان به هیچ عنوان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشد که عواقب آن در هفته جاری و اوایل هفته آینده مشخص می‌شود.
دکتر سید محمدجمالیان افزود: علاوه بر این بسیاری از مسئولان و بخشداران بدون ماسک در آیین‌های عزاداری شرکت می‌کنند و با وجود تذکرهای لازم نسبت به این مهم بی‌تفاوت هستند.
وی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شربت و چای و برگزاری آئین تعزیه‌خوانی بر اساس مصوبات ستاد کرونا نباید در ایام محرم و صفر برپا شود اما، برخی افرا بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این موضوعات پرداخته که دستگاه‌های متولی باید پاسخگو باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: تجمع‌ مردم در روستاها و آدین‌های سوگ سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورا و برگزاری مراسم شام غریبان با ازدحام جمعیت باعث نگرانی شده و عواقب آن تا پایان هفته جاری مشخص می‌شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم مردادماه پنج هزار و ۱۵۶ مورد گزارش شد که نسبت به مدت مشابه قبلش کاهش چشمگیری داشته است.
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار موارد بستری کرونا نیز از ۵۴۸ مورد در هفته سوم مردادماه به ۵۵۰ مورد در هفته چهارم رسید که ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: موارد سرپایی کرونا در هفته سوم مردادماه استان مرکزی چهارهزار و ۹۹۸ مورد گزارش شد که این مهم در هفته چهارم همین ماه به چهار هزار و ۶۰۶ مورد رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هفته چهارم مرداد ۴۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته سوم مرداد با ۳۹ مورد فوتی ۲۷ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار