رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از کاهش 11 درصدی جرائم مالی در فضای مجازی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 21 September 2015
سیدمحسن عرفانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش چشمگیر کلاهبرداری‌های پیامکی خبر داد و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش‌هایی که در این زمینه به شهروندان داده شده کاهش بسزایی در کاهش جرائم اینترنتی داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با تأکید بر اینکه آموزش‌‍‌های لازم باید به شهروندان داده شود، بیان کرد: تمامی مسئولان متولی باید در زمینه آگاه‌سازی مردم اقدامات گسترده‌ای انجام دهند.

عرفانی به افزایش حضور کودکان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: حضور کودکان در شبکه‌های اجتماعی تهدیدی است که اگر نظارت لازم صورت نگیرد کودکان آسیب می‌بینند.

وی در ارتباط با آمار جرائم اینترنتی در سال جاری، عنوان کرد: جرائم اینترنتی اقتصادی سال گذشته 65 درصد بوده که امسال به 53 درصد رسیده است اما جرائم مربوط به مباحث اخلاقی از 17 درصد در سال گذشته به 28 درصد رسیده است.

عرفانی با تأکید بر اینکه پلیس فتا قاطعانه با جرائم سایبری برخورد می‌کند، گفت: مجرمان به راحتی قابل ردیابی هستند به طوری که بالغ بر 93 درصد پرونده‌های فضای مجازی از سوی پلیس کشف می‌شود.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به شیوه جدید کلاهبرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اخیراً کلاهبرداری‌هایی به منظور کاریابی در فضای مجازی انجام می‌شد که از افراد مبالغ جزئی گرفته و چون مالباختگان برای این مبالغ به پلیس مراجعه نمی‌کردند کلاهبرداران به کار خود ادامه می‌دادند که در نهایت با تلاش‌های پلیس فتا گروهی در کشور دستگیر شدند که حدود 15 نفر آنان مربوط به شهر مشهد هستند.

وی در ارتباط با انتقال پول‌ و پولشویی، اظهار کرد: افراد به هیچ عنوان در انتقال پول افرادی که نمی‌شناسند، دخالت نکنند.

عرفانی با اشاره به پرونده‌های نوجوانان در فضای مجازی، گفت: نوجوانی در فضای مجازی گروه هکری تشکیل داده و با همکاری چند نفر دیگر به حریم دستگاه‌های دولتی و خصوصی افراد وارد شدند که در نهایت با اقدام پلیس فتا این افراد دستگیر شدند و مشخص شد تنها هدفشان خودنمایی در فضای مجازی بوده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان از دستگیری باند توزیع کننده فیلم‌های مستهجن خبر داد و افزود: افراد این باند در استان خراسان رضوی و گیلان با یکدیگر در ارتباط بودند که این افراد نیز دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار