انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت هفت ذی‌الحجه و فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، بسته پیشنهادی کتاب‌شناسی حضرت باقرالعلوم(ع) را معرفی می‌کند.
کد خبر: ۹۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، این انتشارات در راستای بخشی از رسالت‌های خود مبنی بر ارتقای فرهنگ کتاب خوانی و انتشار آثار با موضوع دین و مذهب، کتاب‌های متعددی را در حوزه دین و سیره اهل بیت(ع) چاپ و توزیع کرده است که همزمان با سالروز شهادت پنجمین گل سپهر بوستان امامت تعداد 5 عنوان کتاب به نشر با محوریت امام باقر(ع) معرفی و پیشنهاد می‌شود.

کتاب «بی‌کران حکمت» جلد هفتم از مجموعه کتاب «چهل حدیث» مجموعه کتاب های شعری است که توسط محمد ابراهیم لگزیان سروده و با قطع جیبی در سال 1389 توسط به نشر به چاپ سوم رسیده است، در این مجموعه شعر، احادیث برگزیده امام باقر(ع) که چون چراغی نورانی راهنمای جویندگان نور و دانش است، گردآوری شده است.

جلد هفتم مجموعه کتاب‌های «چهارده اختر تابناک» نیز که در مورد زندگانی امام باقر(ع) نوشته احمد احمدی بیرجندی سال 1391 برای نخستین‌بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است، تلاش دارد تا شرح مختصری را بر زندگی ایشان و وقایع دوران زندگی ایشان به خواننده ارائه کند.

همچنین کتاب «حکمت‌های باقری» هشتمین جلد از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده و طی آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام باقر(ع) پرداخته است.

از ویژگی‌های این کتاب که در سال 1390 توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد، می‌توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب اشاره کرد.

همچنین در ادامه می‌توان به کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان «به نشر» در ارتباط با تبیین سبک زندگی این امام همام از جمله کتاب «با علی یا علی- امام باقر(ع)» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر اشاره کرد که شامل حکایات و داستان‌های واقعی از زبان یاران ایشان است.

کتاب فرشته­‌ای در بیابان از مجموعه کتاب «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» نیز دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی ویژه کودکان از سری «کتاب‌های پروانه» نوشته مسلم ناصری با تصویرگری استاد محمدحسین صلواتیان است که داستان‌های جذابی را به زبان کودکانه بازگو می‌کند.

گفتنی است، علاقمندان به تهیه این مجموعه کتاب‌ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار