حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۹۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:همزمان با شب تاسوعای حسینی، عاشقان سرور و سالار شهیدان در شهر شیراز با رعایت اصول بهداشتی در آیین‌های عزاداری حضور یافته و بر مظلومیت اباعبدالله (ع) و علمدار باوفایش حضرت عباس بن علی (ع) اشک ماتم می‌ریزند و به سوگ نشسته‌اند.

عزاداری‌های شب تاسوعای امسال به دلیل همزمانی با اوج گیری کرونا متفاوت از سال‌های گذشته در حال برگزاری است و هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها و تکیه‌ها در اقامه این عزاداری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند.

ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای عرض تسلیت ایام شهادت سید و سرور شهیدان و یاران باوفایشان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به آستان مقدس حضرت احمدابن موسی حضرت شاهچراغ (ع) مشرف شده اند.

صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) در سوگ این مصیبت، سیاه‌پوش و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصائب مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به یاد رشادت‌های علمدار کربلا داغدار است.

امسال شاهد برپایی روضه‌های بیشتر خانگی هستیم و کسانی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی نتوانسته اند، در حرم مطهر حضور یابند، با نصب پرچم‌های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و برادر بزرگوار ایشان حضرت عباس (ع) اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی (ع) و ام‌البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی (ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین (ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین (ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و، چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار