سردار سید صادق حسینی :
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: راه و نام شهید حاج مسهود غمیان برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاودانه شده است.
کد خبر: ۹۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 16 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، سردار سید صادق حسینی در مراسم شب خاطره شهید حاج مسعود غمیان که با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: شهید غمیان مجاهد و رزمند‌ای بود که جانش را در راه انقلاب تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو مراسم یادواره شهدا برای شهید غمیان در سنندج برگزار شده است، گفت: دهه اول ماه محرم مصادف با دهه امر به معروف و نهی از منکر است و حرکت امام حسین (ع) نیز در همین راستا و اصلاح دین جدش رسول الله (ص) صورت گرفت.

امام حسین (ع) و یاران باوفایش در سال ۶۰ هجری برای دفاع اط اسلام، همه سرمایه هستی خود را فدا کردند، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی نیز در دفاع از مقدس از امام حسین (ع) الگو گرفتند به طوری‌که از پیرترین رزمنده کربلا حبیب بن مظاهر با ۷۵ سال تا کوچک‌ترین رزمنده ۶ ساله حضرت علی اصغر جان دادند و خوشبختانه امروز نیز شاهد این ایثار و فداکاری هستیم.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بازگویی خاطره شهدا و برگزاری مراسمات ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارزش و معروف دانست و افزود: برای حفظ انقلاب اسلامی و در جنگ با گروه‌های ضدانقلاب، منافقان و صدام لعنتی شهدای زیادی را تقدیم کردیم و جمع قابل توجهی از مردم توسط دشمنان ترور شدند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، خاطرنشان کرد: شهید غمیان نیز در ماه مبارک رمضان با زبان روزه در حین بازگشت به خانه در جلوی در خانه در سنندج توسط معاندان نظام ترور شد.

وی بیان کرد: گرچه گروهک‌های ضدانقلاب قبل از ترور شهید غمیان نیز چندین بار برای حذف فیزیکی این رزمنده دلاور تلاش کردند، اما موفق نشدند تا اینکه در روز ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به درجه رفیع شهادت نائل آمد و برای همیشه در تاریخ جاوید، ماندگار و عزیزتر شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه شهید غمیان بزرگ‌شده مکتب امام خمینی (ره) و همرزم مجاهدانی بزرگی همچون شهید چمران در دفاع از فلسطینیان و مظلومان می‌جنگید.



وی به دیداری که با خانواده شهید غمیان داشتند، اشاره و اظهار کرد: این شهید گرانقد. با جان و مالش مجاهدت کرده و مغازه شخصی و طلای همسر خود را برای ساخت و تکمیل مسجدی در سنندج فروخته که این عزت، افتخار و ارزش است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری اینکه امام حسین (ع) در سال ۶۰ هجری در صحرای کربلا در دفاع از اسلام جانش را تقدیم کرد، افزود: امام حسین (ع) با چشم بینا، بصیرت و آگاهی کامل در این مسیر حرکت کرد، راهی که رزمندگان اسلام و شهید غمیان نیز پس از حضور در لبنان، کرمانشاه و حضور در محضر حضرت امام راحل (ره)، نخستین هسته‌های پیشمرگان مسامان کُرد را تشکیل داده و در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب جنگیده و برای اشاعه دین اسلام، گسترش معروفات و ریشه‌کنی منکرات مسجد ساخته است.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا معروف و جزو ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: خانواده‌های شهدا افتخار نظام هستند و باید همواره جایگاه و حرمت آنان حفظ شود.

سردار حسینی با بیان اینکه شهید غمیان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی جانش را تقدیم کرد، یادآور شد: امیدوارم به برکت این ایام مبارک، همواره ادامه‌دهنده راه شهدا و حافظ خون شهدا باشیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: امیدوارم همه مسئولان برای توسعه و ارتقای امنیت کشور و استان کردستان تلاش و کوشش کرده تا مردم در رفاه و آسایش باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار