گویا مسئله شهردار جدید سنندج برای رسانه‌ها و سایت‌های خبری در استان کردستان قابل هضم و درک نیست و ما هر روز مطالب جدید و دروغین را در مورد شهردار سنندج در این رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 15 August 2021
به گزارش تابناک کردستان؛ یک روز این رسانه‌ها حرف از تخصص و مردمی بودن میزنند و روز بعد در مورد سابقه اجرایی و روز‌های بعد هم مطالب دیگری را بیان خواهند کرد.
همچنان که ما در یادداشت‌ها گذشته اشاره کردیم که اشتباه رسانه‌ها اینست که حقیقت را خلق می‌کنند و به دنبال کشف و پیدا کردن حقیقت نیستند، فرق بین خلق و کشف کردن حقیقت زمین تا آسمان است.
خلق کردن حقیقت یعنی یک سخن و یا یک مطلب را بدون داشتن پایه و اساس واقعی برای جامعه آنقدر تکرار کنیم که در اذهان جامعه تبدیل به یک حقیقت غیر قابل انکار شود، به عبارت دیگر در خلق کردن حقیقت ما به دنبال بیان واقعیت‌ها و حقیقت‌ها موجود نیستیم بلکه قصد داریم یک دروغ را براساس مصلحت و منافع اربابان قدرت و سیاست برای جامعه شکل و رنگ حقیقت بدهیم و همه چیز را در استخدام خودمان قرار دهیم تا بتوانیم این دروغ را به عنوان یک حقیقت بیان کنیم.
در خلق کردن حقیقت اصولا هدف هر گونه وسیله‌ای را برای ما قابل توجیه می‌کنند و برای رسیدن به هدف هر کاری مجاز است، امروز ما این مسیر را مشاهده می‌کنیم که این رسانه‌ها و سایت‌های خبری برای رسیدن به هدف‌های خودشان حتی از توهین کردن و ترور‌های شخصیتی به شهردار سنندج کوتاهی نمی‌کنند و اسم این کار را مطالبات و شفاف سازی گذاشتند.
ما منکر پیگیری رسانه‌ها در مورد مطالبات و شفاف سازی نیستیم و اتقاقا اگر رسانه‌ها در این مورد انصافا داشته باشند مسلما ریشه‌های فساد کم کم از بین خواهند رفت، اما مشکل و مسئله مهم اینجاست که این گونه رسانه دنبال پیگیری مطالبات مردم و جامعه نیستند بلکه بیشتر برای رسیدن به منافع اربابان قدرت از این گونه عناوین استفاده خواهند کرد و اگر آن‌ها در گفتار و رفتار خودشان صداقت و شفافیت دارند چرا نفرت و دشمنی خودشان را نسبت به شهردار جدید به نام پیگیری مطالبات مردم پنهان می‌کنند؟
این گونه رفتار و گفتار رسانه‌ها در خصوص شهردار سنندج فقط به دلیل منافع اربابان قدرت و سیاست انجام میشود و اگر روزی منافع اربابان قدرت در مسیر دیگری باشد مسلما این رسانه از تخریب و توهین کردن به شهردار سنندج دست بر خواهند داشت و آن روز حقیقت به شکل دیگری خلق خواهد شد.
اما حقیقت را نمی‌توان خلق کرد بلکه باید آن را کشف و پیدا کرد و در کشف کردن حقیقت سایت‌ها خبری باید واقعیت‌ها موجود بدون هیچ کم و کاستی در اختیار جامعه قرار دهند و از کسانی که در مسیر خدمت گزاری به جامعه قرار دارند باید حمایت کنند، چرا که حمایت از افراد خدمتگزار یک حقیقت ثابت و عدم تغییر پذیری است و خبرنگاران نمیتوانند این حقیقت را تابع فرامین و دستورات اربابان قدرت و شرایط اجتماعی کنند.
این قسمت به عنوان مقدمه بود، اما مسئله بعدی انتقادات جامعه و افراد مختلف است که نسبت به این انتخاب در این چند روز گذشته ناراحت هستند، اما مسئله اینست که این عزیزان به دلیل نفرت و حسادت‌ها درونی نسبت به شهردار سنندج نمیتوان این انتخاب و حقیقت را قبول کنند. ما در اینجا به بخشی از این انتقادات جواب خواهیم داد.
بعضی از این رسانه‌ها به مدرک شهردار جدید انتقاد می‌کند که چرا یک فرهنگی باید شهردار شود؟ در مقابل بعضی دیگر انتقاد می‌کنند که ایشان بیش از ۱۴ سال عضو شهر سنندج است و نباید به عنوان شهردار انتخاب شود. همه این انتقاد‌ها متاسفانه شکل واقعی و درست ندارند و از هیچ کدام از آن‌ها نمیتوان این نتیجه را استخراج کرد که ایشان نباید شهردار شود، وقتی رسانه‌ها و جامعه به دنبال خلق حقیقت باشند مسلما شاهد این گونه بد فهمی‌ها و عدم درک درست از واقعیت‌های موجود خواهیم بود.
اینکه بعضی از رسانه‌ها و افراد می‌گویند: "ایشان فرهنگی است و نباید به عنوان شهردار انتخاب میشد" دلیل اصلی چنین انتقاداتی عدم قبول مسئله تکامل انسان است.
ما در فلسفه دو مفهوم به نام "تمام و کامل" داریم.
تمام یعنی یک پدیده آنچه را که لازم و ضروری است در خودش دارد. به عنوان نمونه انسان هر آنچه را که باید داشته باشد خوشختانه خداوند به او داده است، مثلا چشم، گوش، دهان و انواع دستگاه‌ها دیگر که در وجود انسان قرار دارد. در اینجا ذکر این نکته مهم و ضروری است و آن اینست که منظور از این اندام‌ها صرفا وجود آنهاست و اگر فردی نابینا و یا ناشنوا باشد تاثیری در انسان بودن او ندارد، چرا که خداوند گوش و چشم را بصورت فیزیکی به او داده است هر چند نمیتوان از آن‌ها به نحوه احسن استفاده کرد. به عبارت دیگر تمام یعنی یک کل باید دارای اجزای مختلف باشد و انسان به عنوان یک کل باید از اجزای مختلفی تشکیل شده باشد.
اما کامل یعنی انسان باید به سمت چیز‌های دیگر حرکت کند، به عنوان نمونه انسان می‌تواند رییس جمهور شود، میتواند استاد دانشگاه شود، می‌تواند مدیر شود. در اینجا مسیر حرکت و تکامل انسان باز است و کسی نمیتواند انسان را بخاطر حرکت و تکامل او را سرزنش کنند. به عبارت دیگر در "کامل" انسان دارای استعداد‌ها درونی است که بصورت بالقوه در وجود انسان نهفته است و باید با تلاش و کوشش خودش آن استعداد‌های را بصورت به الفعل تبدیل کنند.
امروز یک فرد فرهنگی شهردار سنندج شده است، چه اشکالی دارد؟ این انتخاب چه پارادوکس و یا ضد مسئله تکامل است؟ انسان میتواند با تلاش و کوشش به چیز‌های دیگر دست پیدا کند و این حرکت هیچ ضدی با تکامل ندارد، بلکه اتقاقا در مسیر درست و صحیح قرار گرفته است. شهردار سنندج با تلاش و کوشش و همچنین با استفاده تجربه در ۱۴ سال گذشته به مقام شهرداری رسیده است و حتی میتوانند در آینده در پست‌ها کلیدی هم ایفای نقش کند.
اینکه جامعه و رسانه‌ها نسبت به ایشان حسادت و نفرت دارند یک بحث شخصی و درونی آن‌ها هستند و نمیتوان این گونه بحث‌ها را وارد مقولات فلسفی و علمی کرد، امروز مسئله تکامل انسان یک بحث کاملا علمی و انسان شناسان است و همه مکاتب فکری اعتقاد دارند که انسان میتوانند به جایگاه بهتر از این‌ها دست پیدا کنند.
اگر جامعه و رسانه‌ها با مسئله تکامل مناقشه دارند پس چطور از افراد مجرم بعد از آزادی زندان انتظار دارند که نسبت به گذشته تغییر کنند؟ چطور انتظار دارند که این افراد مجرم در مسیر درست قرار گیرند؟ تکامل یعنی انسان از تجربه‌ها گذشته درس بگیرد و برای رسیدن به جایگاه بهتر و شکوفا کردن استعداد‌ها درونی خودش تلاش و کوشش کنند.
اگر رسانه‌ها و سایت‌ها خبری با مسئله تکامل مشکل دارند پس چرا آن‌ها خبرنگار شده اند؟ خبرنگار شدن جز "تمام" انسان نیست، یعنی برای تمام بودن انسان لازم و ضروری نیست که حتما باید خبرنگار شوید بلکه این انسان در طول زندگی با تلاش و کوشش به عنوان خبرنگار نمونه انتخاب شده است و این نشانه مسئله تکامل در انسان است.
از طرف دیگر اینکه بعضی‌ها می‌گویند چرا آقای رشیدی شهردار شده است؟ این انتقاد هم اشتباه و غلط است و دلیل اصلی آن اینست که جامعه اصولا یک پارچه و یک دست نیست. یعنی اگر کسی دیگر شهردار میشد باز مخالفان و موافقان وجود داشت و این گونه انتقادات مجددا تکرار میشد.
به عبارت دیگر این انتقاد که به آقای رشیدی انجام میشود مسلما با انتخاب کسی دیگر ادامه پیدا می‌کرد و مخالفان و موافقان آن شخص باز شروع به انتقاد می‌کرد، بنابراین نمیتوان ادعا کرد که اگر شخص دیگری به جای آقای رشیدی انتخاب میشد این دعوا و مناقشه به پایان می‌رسید.
همه انسان‌ها در جامعه موافقان و مخالفان خودش را دارند و این مخالفان و موافقان بیشتر در شکل و رنگ فکری نشان داده میشود، ولی متاسفانه در جامعه موافقان و مخالفان بیشتر براساس حسادت و نفرت شخصی رواج پیدا کرده است و اصولا انسان مفید و خدمتگزار در جامعه ما عمر کوتاهی دارند و دلیل اصلی آن وجود فضای دروغین و آلوده در بین افراد و جریان‌ها مختلف فکری است که نمیتوان انسان مفید را در مقابل خودشان تحمل کنند. امروز در جامعه ما این افراد نمیتوان وجود شهردار سنندج را تحمل کنند و برای ادعا‌ها مطرح شده خوشبختانه هیچ مدرک و اسنادی ندارند و فقط بر برنامه تبلیغاتی خودشان تاکید دارند و اگر واقعا مدرک و اسنادی دارند چرا آن را افشا نمی‌کنند؟
ما به این عزیزان توصیه می‌کنیم که برای دیده شدن در جامعه روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد و و هرگز با تهمت زدن به دیگران نمیتوانند در جامعه دیده شوند و گذشته زمان پوچ بودن آن‌ها برای جامعه ثابت خواهد کرد، همچنان که بسیاری از جریان‌ها سیاسی کشور بعد از ۸ سال دروغ و فریب دادن مردم امروز پوچ بودن آن‌ها بهتر از هر زمان دیگر ثابت شده است.
از طرف دیگر این آقایان در ایام انتخابات شورای اسلامی خرداد امسال هم برای آقای رشیدی موانعی را ایجاد کرده بودند، ولی آن‌ها فراموش کردند که نظام هستی بر پایه حق و حرکت در مسیر خدا قرار گرفته است و فرقه باطل همیشه به سمت فنا و نابودی حرکت می‌کنند. این فرقه باطل که هر روز به عناوین مختلف نقاب صورت خودش را عوض می‌کنند به این امید که بتواند چند روز بیشتر بر مسند قدرت قرار بگیرد، در حالی که نقاب‌های از بین خواهد رفت و انسان‌ها ظاهرنما از انسان‌ها واقعی جدا خواهند شد.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار