عضو خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی جریان شرک و نفاق با دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همان دینی است که انبیای الهی، از آغاز دوره رسالت، به دنبال تحقق آن بر روی زمین بودند و تمام تلاش جبهه­ نفاق، برای نابودی و به انحراف کشاندن این مسیر هدایت الهی است.
کد خبر: ۹۸۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 15 August 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شب ششم ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه در ادامه سلسله مباحث گذشته به اهمیت و جایگاه عاشورا در درگیری جبهه حق و باطل اشاره کرد و اظهار کرد: عاشورا نقطه عطف درگیری بین جریان جبهه­ حق و جبهه باطل در طول تاریخ است و اساس و موضوع این درگیری، بر محور دین حقّ است.

وی افزود: خداوند متعال در آیات شریفه­ سوره مبارکه برائت، بعد از ذکر ارسال رُسُل الهی همراه با دین حق برای هدایت انسان­ها، به تحقق و غلبه این دین حق در عالم وعده داده­ است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی جریان شرک و نفاق با دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همان دینی است که انبیای الهی، از آغاز دوره رسالت، به دنبال تحقق آن بر روی زمین بودند و این دین الهی، همان مسیر حقی است که به وسیله اولیا و اوصیای الهی در عالم نازل می­شود و تمام تلاش جبهه­ی نفاق، برای نابودی و به انحراف کشاندن این مسیر هدایت الهی است.

وی در ادامه به چگونگی تلاش یهود و نصاری برای به انحراف کشاندنِ این مسیر الهی اشاره کرد و افزود: یهود و نصاری، با تصرف در توحید و فرزند خواندنِ «عُزَیر» و «مسیح» برای خداوند متعال در صدد ایجاد انحراف در مسیر دین حق و معرفی عالِمان خود به عنوان اربابان عالم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح ویژگی­ اصلی جریان نفاق پرداخت و عنوان کرد: جریان نفاق یک جریانی است که در امت­های گذشته نیز وجود داشته است و این جریان باطل برای اینکه بتواند جریان هدایت الهی را منسد کند و در مسیر دینی که از جانب خداوند متعال آمده است؛ انحراف ایجاد کند، یک قولی را در مقابل قول رسولان الهی بیان می­کند که بر خلاف قول انبیاء سلام الله علیهم اجمعین که دارای ریشه­ وحیانی است، هیچ پایه و اساسی نداشته و بر اساس آیات قرآن، قولی است که از دهان منافقین خارج می­شود.­

میرباقری به هدف نهایی جریان جبهه نفاق برای انحراف در مسیر حقیقی دین الهی اشاره و بیان کرد: هدف نهایی جریان نفاق این است که بتواند زِمام امور در جامعه را به عهده بگیرد و به جای جاری شدن اَمر الهی در عالم، اَمر و دستورات خودشان در عالم جاری شود.

وی با تأکید بر اینکه جریان نفاق می‌خواهد در عالم صاحب امر شود و خود را جای خدا بنشاند، به تبیین تفاوت قول انبیای الهی با قول جریان نفاق پرداخت و افزود: انبیای الهی صلوات الله علیهم، هیچ­وقت نمی­خواهند صاحب امر شوند بلکه صاحب امر را فقط خداوند متعال می­دانند، و در مقابل خودشان را عبد خداوند متعال قلمداد می­کنند که به آن­ها مأموریتِ اِبلاغ قول الهی به مردم داده شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به مَبدأِ بدعت در ادیان الهی به ضرورت توجه به این امر اشاره کرد و گفت: آن چه موجب بدعت در دین الهی می­شود، تشابه میان حق و باطل و اختلاط حرام و حلال الهی است که ریشه این اختلاط، کسانی هستند که در مقابل قول رسولان الهی سلام الله علیهم، هواهای نفسانی خویش را در عالم پراکنده می­کنند.

میرباقری در ادامه افزود: طریق تسلط و استیلای شیطان بر اولیای خودش، آمیختن جریان حق و باطل با یکدیگر است و باید دانست آن حقّی که در عالم وجود دارد، اینست که امر الهی باید در عالم جاری بشود و جریان تحقق این امر الهی، انبیاء و اوصیای الهی هستند.

وی در باب اهمیت و ضرورتِ جریانِ تحقق اَمر الهی در عالم گفت: اولیای الهی چون عَبد و دارای مقام عصمت هستند، خداوند متعال اَمر خودش را به وسیله آن­ها نازل می­کند. در صورتی که اگر عبد نباشند و در امر الهی دستکاری کنند که دیگر امر الهی در عالم جاری نمی­شود و اختلاط حق و باطل پیش می­آید و در نهایت نظام عالم دچار از هم پاشیدگی می­شود.

میرباقری در بخش پایانی سخنان خویش به ارتباط بین تبعیّت از جریان باطل و بندگی شیطان اشاره کرد و افزود: اطاعت از جریان باطل و پذیرفتن فرمان شیطان نوعی بندگی و خضوع در برابر آن­هاست و جریان باطل نیز تمام تلاش خود را در عالم برای به بردگی کشاندن امت­ها و اعمال ربوبیت بر آن­ها به کار می­گیرد.

وی گفت: برخلاف اراده شیطان و اولیای طاغوت خداوند متعال نه تنها اجازه خاموش شدن جریان هدایت و ربوبیت خود را در عالم به شیاطین اِنسی و جنّی نمی­دهد، بلکه بر اساس آیات و روایات الهی، نور هدایت خود را که همان توحید حقیقی است در همه­ی عالم به مرحله اتمام می­رساند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پایان به حقیقت نور الهی و جریان توحید راستین در عالم، بر اساس روایات اشاره کرد و گفت: امام همان نور الله است و هدف جریان نفاق انحراف امت از مسیر امام است.

وی افزود: بر خلاف اراده منافقین و جریان استکبار در عالم، خداوند اراده کرده­است که نور هدایت خود را در عالم به وسیله وجود مقدس امام عصر(عج) و امامت ایشان به مرحله تمام برساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار