برافراشتن پرچم عزای حسینی در شهرها و روستاهای استان، برنامه‌ریزی برای ورود روزانه ۲ هزار تن سیمان به بازار، تزریق ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دُز واکسن کرونا و تامین زمین برای پنج هزار متقاضی اقدام ملی مسکن از مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 14 August 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، این هفته فرید مرادیان، معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر به منظور حضور در برنامه‌های مختلف و آیین افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی و مرکز توان‌بخشی فارسان به استان سفر کرد. مسوولان استانی نیز در این هفته در نشست‌های نماز و زکات و ساماندهی وضعیت سیمان به بررسی راهکارها و اتخاذ تصمیم برای حل مسائل مربوط به این حوزه‌ها پرداختند.

همچنین با فرارسیدن ماه محرم، مردم چهارمحال و بختیاری با سیاه‌پوش کردن شهرها و روستاها آماده برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) شدند. برافراشتن پرچم سوگواری در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، فعال شدن ۷۲ آشپزخانه حسینی، برپایی ویژه برنامه لبیک یا حسین (ع)، احلی من العسل و رهروان زینبی از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری هیات های مردمی و دستگاه‌های دولتی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام اجرا خواهد شد.

روزانه ۲ هزار تن سیمان وارد بازار چهارمحال و بختیاری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز مشکلاتی برای خط تولید کلینکر در کارخانه سیمان شهرکرد گفت: هم‌اکنون و تا زمان رفع مشکلات این کارخانه روزانه ۲ هزار تن سیمان وارد بازار استان می‌شود.

الله‌کرم نصیری تاکید کرد: این میزان سیمان از محل ذخیره‌های کارخانه تا زمان رفع مشکلات تولید کارخانه سیمان چهارمحال و بختیاری حداکثر تا ۱۰ شهریورماه سال جاری به طرح‌های کشاورزی، عمرانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و توسعه مناطق شهری و روستایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از این میزان سیمان روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی، عمرانی، راه و شهرسازی، ساختمان‌سازی، تولید بچینگ (بتن آماده) و تیرچه و بلوک توزیع خواهد شد.

۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دُز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تا روز ۲۲ مرداد، ۲۱۰ هزار و ۴۱۳ دُز واکسن تحویل استان داده شده که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دُز تزریق شده است.

سید راشد جزایری، جمعیت هدف واکسیناسیون استان را ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۱ درصد از این جمعیت زیر پوشش واکسیناسیون علیه کرونا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۸.۶ درصد جمعیت واکسینه شده در استان را مردان و ۵۱.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

زمین برای ۵ هزار متقاضی اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تامین شد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای پنج هزار و ۲۹۷ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان تامین و در قالب ۹۱ پروژه وارد روند اجرایی شده است.

ابراهیم علیرضایی افزود: در حالی که ۱۷ هزار و ۶۸۰ متقاضی برای برخورداری از طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند اما سهمیه در نظر گرفته شده برای استان چهار هزار و ۶۲۱ واحد است.

وی ادامه داد: از تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده هفت هزار و ۳۱۲ نفر حائز شرایط بودند و پنج هزار و ۴۶۹ نیز تایید نهایی شدند.

بانک اطلاعاتی مودیان و مشمولان زکات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در توسعه اقتصادی کشور گفت: تهیه بانک اطلاعاتی مودیان و مشمولان زکات در استان یک ضرورت است که باید این بانک اطلاعاتی هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: هم‌اکنون در استان بانک اطلاعاتی مبلغان و آمران زکات تشکیل شده است و با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مودیان زکات نیز می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده کرد.

وی به کمرنگ بودن بحث تبلیغات در حوزه نماز و زکات در استان اشاره کرد و گفت: بحث فرهنگ‌سازی و تبلیغ در حوزه نماز و زکات باید فراگیرتر و گسترده‌تر باشد.

سالانه ۶۰۰ هزار نفر به مراکز توان‌بخشی جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت مراجعه کننده به مراکز ارتوپدی فنی و اعضای مصنوعی جمعیت هلال‌احمر برای دریافت اعضای مصنوعی، اروتز و پروتز مراجعه می‌کنند که جمعیتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است، اظهار داشت: در کل کشور سالانه ۲ میلیون نفر نیز به درمانگاه‌ها و داروخانه‌های هلال احمر مراجعه می‌کنند.

فرید مرادیان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۰ واحد توان‌بخشی در سطح کشور فعال است، گفت: در این واحدها یک خدمت در حوزه فعالیت‌های این جمعیت، از جمله فیزیوتراپی، بینایی شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی ارائه می‌شود.

امسال ۸۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین این ۸۰۰ پنل خورشیدی، هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

مجید فرهزاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ پنل بین عشایر کوچروی استان توزیع شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بقیه پنل‌ها نیز در ادامه توزیع می‌شود تا بتوان بخشی از نیاز جمعیت عشایر استان به انرژی برق را تامین کرد.

وی یادآور شد: پنل‌های خورشیدی علاوه‌ بر بهبود رفاه عشایر نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست نیز دارد و عشایر با این پنل‌های خورشیدی می‌توانند موبایل‌های خود را شارژ، سیاه‌چادرها را با لامپ کم‌مصرف روشن و با استفاده از خروجی برق ۱۲ ولتی از انواع لوازم برقی ۱۲ ولتی استفاده کنند.

اولویت‌های اجرایی برنامه‌های تبلیغی و مذهبی چهارمحال ‌و بختیاری تعیین شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ترسیم نقشه عملیاتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: به منظور برنامه‌ریزی راهبردی در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، سه مرحله وضعیت‌سنجی، ظرفیت‌سنجی و الگوسازی با هدف شناخت اولویت‌ها و یافتن ظرفیت‌ها برای حل مسائل در استان اجرایی شد تا پس از ترسیم نقشه راه، برنامه‌ها در بعد عملیاتی دنبال شود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: پس از انجام این مراحل از مجموع ۹ حوزه اجتماعی و فرهنگی شناخته‌شده، سه حوزه به عنوان اولویت‌های کاری اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفت که محله مقاوم، بانوان و فضای مجازی از آن جمله است.

دانشگاه شهرکرد برای پذیرش دانشجوی خارجی از ۴ کشور آسیایی آمادگی دارد

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ دانشجو از افغانستان در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجو از دیگر کشورهای آسیایی همچون سوریه، عراق و لبنان را دارد و رایزنی‌های لازم نیز در این زمینه در حال انجام است.

سعید کریمی جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها را از عوامل موثر در پیشرفت و توسعه مراکز علمی دانست و افزود: دانشجویان جذب شده از افغانستان در دانشگاه شهرکرد در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند و تلاش می‌شود با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پذیرش تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی در این دانشگاه، روند بین‌المللی شدن دانشگاه شهرکرد دنبال شود.

سند توسعه گردشگری مذهبی چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود

مدیر اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی در استان گفت: سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مذهبی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی در دست تهیه و تدوین است.

حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به اینکه ۱۰۱ امامزاده در استان در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت شده است، افزود: توسعه گردشگری مذهبی در استان نیازمند توسعه زیرساخت‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: گردشگری طبیعی در چهارمحال و بختیاری در حال توسعه است در صورتی که به گردشگری مذهبی توجه نشده است و مقالات و کارهای پژوهشی در این حوزه وجود ندارد و نقش بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در گردشگری استان کمرنگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار