کد خبر: ۹۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 11 August 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشست استانی مقابله با کرونا آخرین وضعیت شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
پرویز یزدانپناه همچنین گفت : با توجه به افزایش روزانه آمار مبتلایان به کرونا نیازمند بازگشت دو هفته ای محدودیت ها همانند آذر ماه گذشته هستیم که بتوانیم روند افزایشی را کنترل کنیم .
وی افزود : با وجود مشکلات زیادی که در پیک جدید دچار آن شده ایم از جمله فشار زیادی که بر کادر درمان وارد می شود اما در زمینه داروها و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان هاخوشبختانه کمبودی در استات نداریم.
یزدانپناه با اشاره به کاهش شدید رعایت دستورالعمل ها ، گفت : پیشنهاد می شود از ظرفیت های مردمی ، گروه های جهادی و دستگاه ها برای تذکر شدیدتر به افرادی که نسبت به رعایت دستورالعمل ها بی توجه هستند ، استفاده شود.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست گفت : واکسیناسیون در گروه ها باید رعایت شود در یکی از شهرستان ها عده ای که معلم نیستند وارد سالن شدند و واکسن به آن ها تزریق می کردند که مجبور به تعطیلی مرکز واکسیناسیون فرهنگیان این شهرستان شدیم .
محمد مهدی بانشی افزود : در خصوص فرهنگیان درخواست می شود که مسئولین مربوطه نسبت به کنترل افرادی که اقدام به واکسیناسیون می کنند ، اقدام کنند .
بانشی همچنین گفت : سرعت واکسیناسیون در استان نسبت به کشور 2 و نیم برابر است و به مسئولین کشوری گفته ایم اگر واکسن در اختیار استان قرار گیرد ظرف 40 روز 80 درصد استان را واکسینه می کنیم . یان در حالی است که ما در دو روز توانستیم روزانه بیش از دو درصد استان را واکسینه کنیم.
دادستان مرکز استان هم در این نشست گفت : متاسفانه بعضا دیده می شود برخی باغ داران و هتل داران غیرقانونی اقدام به پذیرش میهمان می کنند که لازم است به این نکته توجه شود .
علی ملک حسینی افزود : باغ و تالاری که بیش از ظرفیت اعلام شده از طرف ستاد کرونا میهمان بپذیرد برای نیروی انتظامی جرم مشهود است و نیازمند اقدام منوط به کسب تکلیف از دستگاه قضایی و دستور خاصی نیست و فورا آتش به اختیار باید پلمپ شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار