در ایام مبارک و عزیز روز خبرنگار هستیم و جای دارد که این ایام را بر همه خبرنگاران عزیز و ارجمند تبریک عرض کنم و آرزو سربلندی و موفقیت را برای همه آن‌ها دارم.
کد خبر: ۹۸۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 10 August 2021

به گزارش تابناک کردستان، امروزه در سطح جهان رسانه‌های نقش عمده‌ای در جامعه بشری ایفای می‌کنند و خبرنگاران کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیستند و در متون علوم سیاسی و اجتماعی خبرنگاران را رکن چهارم دموکراسی می‌دانند که امروز این رکن چهارم دموکراسی به جای اینکه صدای مطالبات مردم و جامعه باشند متاسفانه در جامعه ما تبدیل به ابزار دستان صاحبان قدرت و سیاست شده اند.
هر چند در جامعه ما خبرنگارانی هستند که مسائل اجتماعی و سیاسی را به معنای واقعی کلمه برای جامعه بیان می‌کنند و میتوان ادعا کرد که صدای مطالبات جامعه هستند، اما مسئله اصلی برای تعداد زیادی از این خبرنگاران دسترسی آن‌ها به قدرت و خدمتگزاری به صاحبان سیاست است و مسائل و مشکلات جامعه و مردم جز اولویت‌ها دهم و یازدهم است.
در همین انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج این خبرنگاران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند که به بعضی از نامزد‌ها تهمت و افترا بزنند بدون اینکه مدارک و یا اسنادی را برای جامعه ارائه دهند و فقط اذهان جامعه را برای ساختن یک حقیقت دروغین آماده می‌کردند، این رفتار خبرنگاران در انتخاب کردن نامزد‌های شورای اسلامی متاسفانه نقش دارد و همچنین در نتایج مثبت و منفی شورای‌ها متاسفانه سهم دارند و اگر روزی شورای اسلامی شهر سنندج ناموفق شود به دلیل بدنام کردن بعضی از نامزد‌های شورای اسلامی شهر سنندج توسط این خبرنگاران است.
اما هنوز این خبرنگاران نکته مهمی را در خصوص مسئله حق و باطل به درستی درک نکردند و آن اینست که جبهه حق از کف‌ها مه آلود بیرون می‌آید و این ذات جبهه حق است که در برابر فرقه باطل ایستادگی کند و سربلند بیرون آید.
ما در یادداشت مربوط به انتخابات مسئله حق و باطل را به کامل شرح دادیم و در آنجا اشاره کردیم که جبهه حق به فرقه باطل شخصیت و موجودیت می‌دهد، به این معنا که اگر فرقه باطل وجود خارجی دارد بخاطر وجود مبارک جبهه حق است و اگر امروز این خبرنگاران و سایت‌ها خبری در برابر اشخاصی از جمله سید انور رشیدی ایستادگی کردند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و از صاحبان اصلی یعنی فرقه باطل دستور و فرامین می‌گرفتند تا در برابر جبهه حق ایستادگی کنند و چهره اصلی حق را در اذهان مردم و جامعه خراب کنند صرفا بخاطر مسیر درست آقای سید انور رشیدی است.
ما در اینجا نمیخواهیم ادعا کنیم که آقای رشیدی خطا و یا اشتباه نکرده است مسلما ایشان به‌عنوان یک انسان ضعف و ناقص‌های دارند و کسی در این مورد منکرش نیست، اما مسئله اصلی اینست که چرا خبرنگاران و سایت‌های خبری به ایشان تهمت می‌زنند؟ اگر مدارک و اسنادی دارند باید برای جامعه ارائه دهند وگرنه این سایت‌ها نوکر و اسیر صاحبان قدرت هستند.
به عنوان نمونه می توان که به سایت هایی اشاره کرد که در بین مردم و مسولین جایگاه ویژه ای دارد ، به جای گفتن حقیقت متاسفانه حقیقت را طبق منافع صاحبان قدرت و اربان سیاست برای جامعه خلق می‌کنند و هنوز هم فکر می‌کنند که باید از فرقه باطل دفاع کنند و در همین چند روز گذشته وقتی اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اسامی نامزد‌های شهردار را معرفی می‌کردند همین خبرنگاران و سایت‌های خبری متاسفانه براساس شرایط زمان و نظام اجتماعی به این لیست توهین می‌کردند که هیچ کدام از آن‌ها شخصیت مردمی و توانمند نیستند.
ما از خبرنگاران سوال داریم که شخصیت مردمی و توامند را برای جامعه تعریف کنند؟ ما هنوز فراموش نکردیم که وقتی آقای منوچهر فخری شهردار سنندج شد همین خبرنگاران و سایت‌های خبری صرفا بخاطر غیر بومی بودن آقای فخری چه حرف‌های را به شورای اسلامی سنندج می‌زند.
چرا همین خبرنگاران در دوره گذشته وقتی آقای صیدی به شهردار منصوب شد سخن از لیاقت و توانمند می‌زنند؟ ما منکر شخصیت و تخصص آقای صیدی نیستیم، ولی حرف ما اینست که این خبرنگاران چرا طبق روز نان می‌خورند؟
یکی از نشانه‌ها فرقه باطل در نظام هستی متغییر بودن و همچنین داشتن هزاران نقاب بر صورت است و هر روز به فکر فریب دادن مردم و جامعه هستند و این خبرنگاران متاسفانه جز فرقه باطل هستند و هر روز به نام مطالبات مردم، ولی در حقیقت برای تامین منافع خودشان و اربابان قدرت در تلاش و کوشش هستند.
اگر برای این سایت‌ها تخصص و توامندی مهم است، چرا به بر غیر بومی بودن آقای فخری اینقدر تاکید می‌کردند؟ مگر آقای فخری تخصص نداشت؟ مگر تخصص مرز‌های سیاسی و دینی دارد؟ وقتی شما به دنبال تخصص هستید دیگر نباید فاکتور‌هایی از جمله بومی بودن برای شما ملاک باشد. حتی ما فراموش نکردیم که وقتی آقای صیدی هم شهردار سنندج شد همین خبرنگاران و سایت‌های خبری انتخاب ایشان را سیاسی بازی تعریف می‌کرد و از اعضای شورای سنندج بابت این سیاسی بازی انتقاد می‌کردند.

نه انتقاد از اقای منوچهر فخری بخاطر آگاهی جامعه بود و نه انتقاد از آقای صیدی، بلکه مسئله نوکر بودن و طبق منافع صاحبان سیاست و قدرت حرکت بود. اگر مسئله تخصص باشد باید اعتراف کرد که بسیاری از خبرنگاران و حتی سایت‌های خبری تخصص لازم را ندارند، اما برای ما هم تخصص مهم است و تعهد به جامعه و در این مورد تفاوتی بین نیروی‌های بومی و غیر بومی نیست و اگر ملاک نیروی بومی باشد در ۸ سال گذشته که مدیران استان بومی بودند باید ما خیلی پیشرفت می‌کردیم در حالی که امروز شاخص‌های اقتصادی استان کردستان در سطح کشور متاسفانه جز استان‌های آخر است.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار