متاسفانه پتروشیمی ها، مناطق آزاد هیچ نوع بهایی به نشریات های استان نمی دهند، و برای خود خانه مطبوعات و اداره ارشاد جداگانه دارند و گویا ایالتی جداگانه از استان هستند.
کد خبر: ۹۸۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵ 10 August 2021

یک عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات در نشست اعضای هیات مدیره و مدیرخانه مطبوعات با استاندار خوزستان گفت: خبرنگاران استان خوزستان همواره در بحث اطلاع رسانی و به تصویر کشیدن بحران های استان پیشتاز و پیگیر مشکلات شهروندان بوده اند و با نقدهای منصفانه دولت های مختلف، منفعت جامعه را بر منفعت شخصی مقدم شمرده اند.

رضا علیجانی ضمن بیان این موضوع که رسانه ها به آموزش نیازمند هستند، اظهار داشت: واقعیت این است به دلیل مشکلات اقتصادی رسانه ها به ریزش نیرو دچار شده اند، که این امر نه تنها در شاخه ی خبرنگاری و دبیر سرویس تخصصی بلکه در حوزه کاریکاتور و عکاسی بسیاری از رسانه ها محروم هستند.

علیجانی گفت: بسیاری از خبرگزاری های مهم و حتی دولتی به صورت حق التحریری با خبرنگاران کار می کنند، که باز هم همان مشکلات اقتصادی اجازه تحت پوشش دادن خبرنگاران به بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی را نمی دهد و شاید هر از گاهی نیروهای خبری به دلیل مشکلات متعدد و به خاطر موقعیت بهتر جذب ارگان های دولتی در حیطه مشاور رسانه شوند و در نهایت دست رسانه ها از خبرنگاران خالی می ماند.

علیجانی گفت: کشور های توسعه یافته و استان های موفق ابتدا رسانه های عمومی و تخصصی قوی داشته اند و شرط توسعه استان، رسانه های قوی است.

وی ادامه داد: زیاد بودن تعداد رسانه ها کمکی به توسعه نمی کند، چرا که ورق زدن روزنامه ها و صفحات مجازی رسانه ها نشان می دهد که از مصاحبه و گزارش های کارساز خبری نیست و در نتیجه مدیران به راحتی ممکن‌است تخلف کنند.

این مقام مسئول گفت: تعداد زیادی از نشریات از لحاظ اقتصادی مشکل دارند، متاسفانه حذف معافیت بیمه تأمین اجتماعی برای پنج نفر نیز ادامه حیات برخی نشریات و ریزش نیروهای آنها را در پی داشت.

وی ضمن گلایه از ارگان ها گفت: پس از اینکه مناقصات ارگان ها برنده داشت و پروژه ها به اتمام رسید حتی هزینه مناقصات به نشریات داده نمی شود، و آب باریکه اشتراک نشریات و روزنامه ها نیز حذف شده است و حل این مشکلات از دست‌ اداره‌ کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خارج شده است و نیازمند تصمیم و اهمیت جدی دولت و استانداری است.

علیجانی از استاندار خوزستان درخواست کرد: انتظار داریم، با توجه به پیوست فرهنگی که در برخی پروژه ها وجود دارد و در قانون نیز است، از رسانه‌های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری‌ها و هنرمندان که ثابت کرده اند همواره در بد و خوب استان سهیم هستند، در بحث ارتقا فرهنگ استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره ی خانه مطبوعات استان گفت: متاسفانه پتروشیمی ها، مناطق آزاد هیچ نوع بهایی به نشریات های استان نمی دهند و برای خود خانه مطبوعات و اداره ارشاد جداگانه دارند و گویا ایالتی جداگانه از استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار