رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: در یک ماه گذشته، حدود ۲۰ غرفه میوه و تره بار که نکات بهداشتی را رعایت نمی کردند، پلمپ شدند.
کد خبر: ۹۸۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 09 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، شهریار حسینی افزود: این غرفه ها به دلیل نداشتن استانداردهای بهداشتی لازم و نادیده گرفتن قوانین بهداشتی کرونا در یک ماه اخیر پلمب شد.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه میادین میوه و تره بار در مرکز شهر (از کنار بازار سرپوشیده تا خیابان قائم مقام) به دلیل دسترسی راحت، به عنوان مرکز تجمع انسانی و تردد زیاد، پتانسیل بسیار بالایی برای گسترش و انتقال و ویروس کرونا را دارا می‌باشد، لازم است که اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه با قوت اجرا شود.
وی تاکید کرد: در طی جلسه برگزار شده با فرماندار در هفته گذشته، نگاه و دید خود را به فرماندار و سازمان صنعت معدن تجارت بیان کرده و مقرر شد اگر کسی برخلاف رعایت پروتکل های بهداشت عمل کند، متخلف محسوب شده و طبق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد که در راستای آن طی مکاتبه انجام شده با مراجع قضایی و با همکاری مجموعه اداره اماکن، مراکز عرضه میوه و تره بار به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.
حسینی ادامه داد: علیرغم تمامی تذکرات، اخطار و پیگیری های کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط، کارشناسان مرکز بهداشت، نیروهای جهادی، مردم نهاد و فرمانداری و اتاق اصناف، شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز شهر به خصوص استفاده از ماسک توسط متصدیان میوه بودیم که طی بازدید مشترک به همراه اتاق اصناف و پیگیری های سازمان صنعت معدن تجارت در طی یک ماه اخیر حدود ۲۰ غرفه پلمب شد.
رییس مرکز بهداشت اراک در پایان خواستار همکاری اتاق اصناف و صنعت معدن تجارت در پلمب مراکز و میادین متخلف شد و گفت: با توجه به شرایط بحرانی موجود و افزایش موارد بستری با خاطیانی که سلامت خود و همشهریان را به مخاطره می‌اندازند، طبق دستور قضایی برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار