رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: سعادت‌مندیم که اولین اقدام شورای ششم اقامه عزای سید وسالار شهیدان است.
کد خبر: ۹۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 08 August 2021

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم افتتاح نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر که در محل ساختمان شمس میدان شهدا برگزار شد؛ بیان کرد: شهرمشهد نیازمند همراهی مدیریت شهری و اعضای شورای ششم برای عدالت اجتماعی در زمینه عمرانی و فرهنگی است.

حجت اسلام منصوریان اظهار کرد: شورای ششم در نظر دارد فعالیت های عمرانی را وسیع تر از گذشته پیگیری کند و مسائل فرهنگی و رضوی را کاربردی تر و ملموس در شهر اجرا کند و شهر را از نظر ظاهری و رفتاری به این سمت توسعه دهد.

وی افزود: آغاز کار شورای ششم مصادف با ایام محرم وصفر شد واین سعادتی‌ست برای ما که شروع کارمان و اولین اقدام این دوره اقامه عزا برای اباعبدالله(ع) است.

وی گفت: متاسفانه ویروس کرونا موجب شده عزادارای واقعی در شان امام رضا(ع) برگزار نشود، لذا ما با همت مردم و عمل به توصیه حضرت برای اقامه عزای سید الشهدا تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه تر مراسمات محرم در فضای باز و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را خواهیم کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: من و همکاران در شورای شهر باغبان حیات خانه امام رضا(ع) و خادمان حضرت، خدمتگزاران اندرونی خانه امام رضا(ع) هستند، لذا ما به عنوان شورای شهر و خادمان حرمش، در ایام محرم باید حیات خانه امام رضا(ع) را برای اقامه عزای جدش آماده کنیم.

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها و هیئات مذهبی پیشانی کاری شورای انقلابی را با قوت و شدت و در شان شهر مشهد انجام دهند؛ تصریح کرد: اگر مجالس عزاداری نمی توان مانند گذشته در مهد به دلیل کرونا برگزار شود اما در زمینه سیاه پوشی شهر مشهد نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم و مشهد باید کاملا سیاه پوش شود.

حجت الاسلام منصویان بیان کرد: هیئتی ها نیز مشارکت، سختی و هزینه های بیشتر را به جان بخرند و اجازه ندهند ان چیزی که به اسم ترس و بیماری است، موجب دلسردی مردم از عزاداری شود.

وی ضمن توصیه به هیئات مذهبی برای رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: عاشورا پیام‌های زیادی از جمله شهامت، غیرت، مردانگی و عزت برای ما دارد لذا با برگزاری با شکوه این مراسمات این پیام را منتقل نماییم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه در توزیع بسته‌های فرهنگی و ... بین هیت ها عدالت رعایت شود؛ گفت: وطیفه ماست که حرمت صاحب عزای سید الشهدا(ع) را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار