آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم از لسان رئیس جمهور جدید می‌شنوند که خود را از تبار «ما می‌توانیم» خطاب می‌کند و دولت سیزدهم را دولت وفاق ملی می‌نامد، دل امت به این موضوع گرم می‌شود که ایشان مصداق واقعی یک رئیس جمهور انقلابی است.
کد خبر: ۹۸۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 06 August 2021

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم الهدی» امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، با اشاره به لزوم گرامی‌داشت واقعه مباهله اظهار داشت: مباهله نبی مکرم اسلام با کسانی که قصد تحدی داشتند، پیام روشنی از حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت را نیز به دنبال دارد و اساساً بسیاری از آیات قرآن کریم نیز در مقام و منزلت ائمه اطهار نازل شده است.

وی افزود: تبیین حقانیت اهل بیت (ع) با حقانیت دین مبین اسلام گره خورده است و نه فقط بر هر فرد شیعه بلکه بر هر مسلمانی واجب است تا در مقام ابلاغ پیام دین خدا، پیام امامت اهل بیت (ع) را نیز بیان کند و قرآن را با آیه تطهیر، آیه ولایت و سوره انسان شرح دهد.

مردم به رئیس جمهور جدید دلگرم هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه مشهد به تشریح نکات و جزئیات مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت سیزدهم پرداخت و خاطرنشان کرد: تکیه بر کلیدواژه «امید» به عنوان یکی از محورهای اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر مطرح بوده است و بر همین اساس، وقتی معظم له شاخصه‌های علم و تقوا را برای رئیس جمهور سیزدهم مطرح می‌کردند، در اشارات روشنی بر لزوم تقویت امید در جامعه تأکید داشتند.

وی ادامه داد: اگر چنین اظهار می‌شوند که رئیس جمهور باید «عالم» باشد، به این معناست که او باید درد مردم را بداند و از مشکلات آن‌ها آگاهی کامل داشته باشد و اگر «تقوا» را صفت لازم ثانویه رئیس جمهور می‌دانیم، به این معناست که رئیس قوه مجریه باید در عین عالم بودن به درد مردم، به تعهدات خود نیز عمل کند و با تکیه بر حکم تنفیذ رهبر امت که مشروعیت دولت او را تأیید کرده است، کارها را به پیش ببرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امید مردم و نخبگان جامعه به انقلابی بودن رئیس جمهور جدید گره خورده است، تصریح کرد: آقای رئیسی اولاً رسالت‌ محوری خود را ایجاد تحول اعلام کرد؛ یعنی تمام عوامل عقب‌ماندگی و مشکلات مردم را از بین می‌برد تا این نابسامانی‌ها در بدنه اجرایی از بین رفته و حرکت مدیریتی قدرتمند در تشکیلات صورت بگیرد و دوماً قول داد تا بر مشورت با نخبگان در خصوص مشکلات اهتمام داشته باشد و از خودرأیی هایی که قبلاً صورت می‌گرفت، اجتناب کند و به خاطر همین دو محور، امید مردم و نخبگان جامعه به انقلابی بودن رئیس جمهور جدید گره خورده است.

وی تأکید کرد: اگر مردم از لسان رئیس جمهور جدید می‌شنوند که خود را از تبار «ما می‌توانیم» خطاب می‌کند، برای رفع مشکلات استعانت از هدایت پروردگار عالم می‌جوید، از مردم همراهی و از رهبری راهنمایی می‌خواهد و دولت سیزدهم را دولت وفاق ملی می‌نامد، به حقانیت ایشان امیدوار می‌شوند و به مرور دل امت به این موضوع گرم می‌شود که رئیس جمهور جدید، مصداق واقعی یک رئیس جمهور انقلابی است.

مسئولیت شرعی ماست که دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت فوق بحرانی مشهد در پیک پنجم کرونا، خواستار توجه ویژه مردم به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی شد و ابراز داشت: ویروس جدید دلتا که هم‌اکنون در حال شیوع است، وضعیتی را ایجاد کرده که مطلقاً هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند خود را مصون بداند و فشار پیک پنجم به حدی رسیده است که برای نخستین بار از زمان شیوع این ویروس منحوس، امکانات درمانی مشهد مشتمل بر تخت‌های بیمارستانی، دارو و توان نیروی انسانی پرستار و پزشک را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

وی گفت: کسانی که ماسک نمی‌زنند، دیگر عذر بی‌اطلاعی ندارند و مشخصاً یک مسئولیت شرعی بر ذمه آنان است. علاوه بر این، افرادی هم که در صف مشمولین واکسیناسیون هستند اما از دریافت دزهای دوگانه اجتناب می‌کنند نیز باید بدانند که استدلال فردی آن‌ها، زنجیره‌ای از مشکلات را برای افراد پیرامون آن‌ها ایجاد می‌کند که خدای ناکرده اگر نفسی در این میان از دست برود، گناه آن به طور مستقیم گریبان گیر همین افراد خواهد بود.

در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برای زائران و نمازگزاران عرب‎زبان نیز نکاتی را به زبان عربی بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار