در خراسان رضوی؛
دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در خراسان رضوی از مرز ۶۰۰نفر گذشته است.
کد خبر: ۹۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 02 August 2021

به گزارش تابناک رضوی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  تعداد بستری‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی به ۶۰۰ نفر شدگان جدید کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته از مرز ۶۰۰نفر گذشت که۵۲۳نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵شهرستان را زیر پوشش دارد.

دکتر انجیدنی افزود: در حال حاضر ۲هزار و ۶۱بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۹۲نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی گفت: با کمال تاسف شرایط سختی را پشت سر می‌گذرانیم و دیروز تعداد مبتلایان کرونا به بالاترین حد خود در موج پنجم رسید و این حالی است که بیشتر آن‌ها مربوط به شهر مشهد است.

وی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم در شرایط کنونی به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند چرا که اکنون بیمارستان‌ها مملو از مبتلایان به کروناست و این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می‌سازد.

انجیدنی افزود: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بد حال بایستی با اورژانس۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنها بیمار را به بیمارستانها ارجاع می‌دهند.

هم اکنون ۱۳شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۹ استان کشور نیز درگیر ویروس کرونا دلتا هستند و ۲۸۵شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰شهرستان در شرایط نارنجی و ۵۳شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار