قاسم پور گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان در حال حاضر ۶۰ درصد است و درصد تست های مثبت کرونا در شیراز حدود ۵۰ درصد است و از هر ۲ نفر یک نفر کرونای مثبت است.
کد خبر: ۹۷۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان:  «عبدالرضا قاسم پور»، امروز در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: 13 شهرستان فارس در حال حاضر دارای وضعیت قرمز کرونا، 16 شهرستان نارنجی و هفت شهرستان زرد است و محدودیت ها تا پایان هفته در تردد خودرویی، آموزشی، اداری و دورکاری ادامه دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: در بخش اصناف نیز در استان نظارت بیشتر در رعایت موارد بهداشتی انجام خواهد شد و رستوران ها، اماکن پر تردد، نانوایی و تالارها و ... مورد بازرسی قرار می گیرند.

معاون استاندار اضافه کرد: تمرکز ما بیشتر بر رعایت نکات بهداشتی است و 470 هزار دوز اول و دوم واکسن کرونا تزریق شده و در ستاد ملی مقرر شد میزان «سینوفارم» بیشتری بین استان ها توزیع شود.

وی اعلام کرد: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان در حال حاضر 60 درصد است و درصد تست های مثبت کرونا در شیراز حدود 50 درصد است و از هر 2 نفر یک نفر کرونای مثبت است.

قاسم پور ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از حضور در تجمعات باید مورد توجه مردم قرار بگیرد و اصناف نیز از مکان های دارای تهویه مناسب استفاده کنند.

وی اعلام کرد: ممنوعیت سفر به شهرها همچنان برقرار است و جریمه 500 تا یک میلیون تومانی در پی دارد و با متخلفان در حوزه های مختلف و با عاملان برگزاری تجمعات برخورد می شود.

قاسم پور با اشاره به تعطیلی برنامه های ماه محرم در استان گفت: مراسم ذیحجه و ماه محرم بخشی تعطیل و بخشی در فضای باز برگزار خواهد شد که شرایط آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار