فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز از دستگیری سوداگر اشیای تاریخی و اموال فرهنگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 14 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ علی‌فتح فتحیان اظهار کرد: طبق گزارش واصله از منابع مطلع و رصد اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای یگان‌حفاظت استان، متهم به همراه یک قلم شی تاریخی در تله نیروهای یگان‌حفاظت گرفتار و دستگیر شد.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز اظهار کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و مبسوط تیم منسجم مأموران مبنی بر خرید و فروش اموال و اشیای‌ تاریخی توسط عده‌ای سودجو فرد متهم دستگیر و پس از بررسی خودروی شخصی وی تعدادی اشیاء و اموال تاریخی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: با همکاری نیروی انتظامی متهم به همراه اشیای مکشوفه از قبیل سکه، زیورآلات، کاشی، سنگ، شمایل مسی و ... به کلانتری شهید چمران کرج منتقل شد.

سرهنگ  فتحیان با تأکید بر تحقیق و تفحص شبانه روزی نیروهای یگان‌حفاظت مبنی بر حفظ و حراست از اموال تاریخی و فرهنگی استان بیان کرد: در راستای حفظ و نگهداری از اموال مکشوفه و بررسی کارشناسی آثار به دست آمده اشیاء در اختیار امین اموال فرهنگی اداره‌کل قرار گرفت که نتیجه پس از بررسی‌های لازم به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز گفت: همچنین متهم و خودروی توقیفی به منظور طی مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی‌ انتظامی و مراجع ذی‌صلاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار