رئیس پلیس فتا استان گفت: افزایش فعالیت سایت‌های قمار و شرط‌بندی در این سال‌ها که اغلب بر موج ناآگاهی و اطلاعات محدود کاربران حوزه اینترنت سوار می‌شوند و خسارات مادی و معنوی بسیار زیادی را به هم‌وطنان وارد می‌کنند، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های این روزها در فضای مجازی می‌باشد.
کد خبر: ۹۷۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 11 July 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی"افزود:افزایش فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام و ... سبب شده که عده‌ای با شگرد‌هایی عجیب، به درآمد‌های میلیاردی برسند و با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران،آن‌ها را به‌ راحتی در دام خودگرفتارکنند.
وی یادآورشد: افراد سودجو با وعده‌ سودهاي كلان به مخاطبان خود، لینک‌های اختصاصی تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در اين سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحي كرده و سعي به جذب افراد ناآگاه براي سرمایه‌گذاری در اين حوزه را دارند و گاهی از افراد ناآگاه برای تبلیغات اعمال خرابکارانه‌ خود نیز استفاده می‌کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به این موضوع که تبلیغات شرط‌بندی و فعالیت به‌عنوان سرپل تبلیغاتی نیز جرم بوده و با فعالان برابر قانون برخورد می‌شود، ادامه داد:با توجه به اینکه مجرمان فیشینگ در پی فعال‌سازی رمزهای دوم پویا در اجرای نقشه‌های خود با بن‌بست رو‌به‌رو شده‌اند،با راه‌اندازی سایت‌های قمار و شرط‌بندی درآمدهای بالایی برای خود فراهم کرده و با استفاده از افراد به‌ عنوان سرپل تبلیغاتی برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده و تبعات ناشی از شکایت مالباختگان را بر سر افراد ناآگاه که به طمع پول با آن‌ها همراه می‌شوند، آوار می‌کنند.
وی با یادآوری این نکته که اکثر سرشاخه‌های اصلی و گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور زندگی می‌کنند ادامه داد: ادمین‌های اصلی و گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی اکثراً با سفر به کشور‌های اروپایی برای خود حاشیه امنی در نظر گرفته و به‌ راحتی سایت‌های خود را تبلیغ می‌کنند و افرادی که در پی اقدامات پلیسی کارشناسان دستگیر می‌شوند تنها سرپل‌های ارتباطی در داخل کشور هستند که قطع کردن این سرپل‌ها می‌تواند فعالیت قمارخانه‌های آنلاین را محدود کند.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان با اشاره به رویدادهای ورزشی از قبیل جام ملت‌های اروپا که این روزها با تب‌ و تاب بالا در حال پیگیری می‌باشد افزود: هم‌وطنان به‌ ویژه جوانان و نوجوانی که با حساسیت خاصی مسابقات پیش رو و نتایج آن را پیگیری می‌کنند، حتماً به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه عضویت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی یا تبلیغ این سایت‌ها جرم تلقی می‌شود و علاوه بر از بین بردن سرمایه و زندگی، مشکلاتی از قبیل به خطر انداختن سلامت روانی آن‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار