ایرج صفایی خبر داد:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت:میزان خرید تضمینی و توافقی کلزا در مراکز تخصصی خرید وابسته به تعاون روستایی استان از مرز ۴ هزارتن گذشت.
کد خبر: ۹۷۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 10 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه ایرج صفایی اظهار کرد: تمامی محصول کلزای تولیدی توسط کشاورزان استان توسط مراکز خرید وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می شود.

وی افزود: از اواسط اردیبهشت ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری آغاز شد که در سایر مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های اخیر کل خرید کلزا در استان توسط ۱۹ مرکز خرید تخصصی کلزا وابسته به شبکه تعاون روستایی استان خریداری شده  که در سال گذشته نیز بیش‌ از ۴۶۰۰ تن از کشاورزان خریداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان صورت می‌گیرد که در خریدهای توافقی به ازای هر کیلوگرم کلزا ۵۰۰ ۱۱۵ ریال و در خریدهای تضمینی به ازای هر کیلوگرم کلزا ۱۱۰۰۰۰ ریال از کشاورز خریداری و در خریدهای توافقی ۵۵۰۰ ریال بیشتر به کشاورز پرداخت می‌شود.

صفایی ابراز کرد: تا تاریخ ۴۰۰/۴/۱۷ بیش از ۳۱۰۰ تن به صورت توافقی و بیش از ۹۵۰ تن به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان استان کلزا خریداری گردیده است. که نمایانگر اقبال کشاورزان به انجام خریدهای توافقی می باشد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خرید های توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از تولید اشاره نمود واذعان داشت:خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راههای افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار