فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مواد افیونی مخدر یک تهدید جهانی به شمار می‌رود و شیوع انواع مواد مخدر بین نوجوانان و جوانان رو به افزایش و یک زنگ خطری است برای خانواده‌ها از این رو باید نظارت بیشتری بر نوع رفتار، فعالیت و دوستان فرزندان شان داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 06 July 2021

به گزارش‌ خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نورالدین فرزادی پور روز سه‌شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر، افزود: تهدید و ضرر و زیان مواد مخدر، ایران اسلامی و سایر کشورها را در معرض آسیب جدی قرار داده و ایجاب می‌کند یک عزم جهانی و ملی برای مبارزه با معضل اعتیاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه مسوولیت دارند تا در برابر تولید و ترانزیت مواد مخدر تلاش کنند، اظهار داشت: هر دستگاهی که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است باید به تناسب ظرفیت و پتانسیل ای که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: تولید مواد مخدر کودتای خزنده دشمنان علیه جوانان و سرمایه گذاری آنان در مرزهای میهن اسلامی است از این رو تاکید بر شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان در دستور کار قرار دارد زیرا نجات یک انسان معتاد در واقع نجات جامعه است.

فرزادی پور ادامه داد: مشارکت بهداشت و درمان، دادگستری، بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی فرهنگ و آموزش در امر مبارزه با مواد مخدر ضروری است و باید آگاهی مردم نسبت به این بلای خانمانسوز افزایش یابد.

او گفت: مسوولان نهادهای فرهنگی سرپل‌ذهاب با جدیت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها پیگیری کرده و در این زمینه کوتاهی نکنند و وظیفه مراکز ترک اعتیاد بسیار مهم و خطیر است و باید به صورت جدی و با احساس مسوولیت پیگیر وضعیت افرادی باشند که از دام اعتیاد رهایی یافته‌اند.

فرزادی پور اضافه کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی همراه با نشان دادن انواع مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر برای خانواده ها و دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه عکس در مدارس متوسطه و دانشگاه‌ها، تقویت انجمن‌های شعر و موسیقی و برگزاری جشنواره‌های هنری با موضوع اعتیاد، برداشتن موانع برای روی آوردن جوانان به ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی و علمی از مواردی است که باید تقویت شوند.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار