سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: گروه واکسیناسیون سیار تشکیل شده و این تیم به افراد کهنسالی که قادر به حرکت کردن نیستند، در درب منزل خدمات ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: در زمان دعوت افراد بالای ۷۰ سال برای انجام واکسیناسیون کرونا، تعدادی از همشهریان معتقد بودند که با توجه به کهولت سن و یا بیماری قادر به حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیستند و مشاهدات همکاران ما نیز گواه این موضوع بود.
وی یادآورشد: طی هماهنگی با رییس دانشگاه و معاون بهداشتی در روز شنبه مورخ ۱۲ تیرماه دو تیم واکسیناسیون سیار که متشکل است از پزشک و واکسیناتور بود به منازل این افراد مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون زیر نظر پزشک اقدام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: همچنین با هماهنگی مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت روستایی مقرر شد در صورت نیاز تیم سلامت در مراکز حضور یافته و اقدامات لازم را معمول دارند.
حسینی ادامه داد: تزریق واکسن می تواند پس از چند ساعت از انجام تزریق یا چند روز بعد عوارضی مانند تب، سردرد، سرگیجه و غیره در سالمندان ایجاد کند، بهتر است آنها در صورت وجود این عوارض که طبیعی نیز است، استامینون ۵۰۰ هر هشت ساعت یکبار مصرف کنند و اگر این عوارض حادتر و تداوم یافت به مرکز بهداشت مربوطه که واکسیناسیون انجام شده، مراجعه کنند.
سرپرست مرکز بهداشت اراک یادآور شد: سالمندان می توانند شیوه های مداوم تغذیه خود را ادامه دهند و همه گروه های مواد غذایی را مصرف کنند، اما رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی ها، عدم تردد در اماکن شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشو مرتب دست ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده برای آنها ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: سالمندان به خصوص کسانیکه دارای بیماری های زمینه ای هستند باید پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند، اما از همه مهمتر اطرافیان و خانواده و آشنایان آنها هستند که باید شرایط را درک کرده و مراقب افراد مسن خانواده خود باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار