مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: دفاع مقدس یکی از وزین‌ترین و درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی است و شاید در تاریخ ایران اسلامی بی‌نظیر باشد و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا تجارب ایثارگری‌های رزمندگان به نسل جدید است.
کد خبر: ۹۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 20 September 2015

به گزارش تابناک تبریز سید محمد شروین اسبقیان اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و زرین‌ترین یادگارهای موجود است به ویژه در این 34 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد.

وی افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس به معنی تعظیم به شعائر انقلاب است، چرا که ناب‌ترین نوع فرهنگی که در تمام زندگی ما وجود دارد همین دفاع مقدس است و باید این فرهنگ ناب را پاس بداریم.

اسبقیان بر تکریم دفاع مقدس در سال تاکید و تصریح کرد: نه فقط در هفته دفاع مقدس بلکه باید تمامی در ایام سال با ایجاد فرصت‌های مختلف بیان کنیم که دفاع مقدس چگونه آغاز شد، با چه نیت و حرکتی ادامه پیدا کرد و چگونه پایان یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود: در هر مرحله از جنگ در هشت سال دفاع مقدس، حرکت و شگری لازم بود و رزمندگان جانانه وارد میدان کارزار شدند و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب است تا تمام این تجارب و میراث گرانقدر را به نسل سوم انقلاب اسلامی منتقل کنیم.

وی درباره وظیفه نسل جوان در برابر جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: جوانان این فرهنگ و اعتقادی که برای ایجاد چنین برگ زرینی در تاریخ شد را باید دنبال کنند و ببینند علت چه بود.

وی افزود: نسل جدید انقلاب باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و در مسیر آنها حرکت کنند و این امر با مرور خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان میسر می‌شود که فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تقویت می‌شود و جوانان می‌آموزند با ایستادگی در برابر ظلم می‌توانند سربلند زندگی کنند.

اسبقیان اظهار داشت: دفاع مقدس نعمتی از جانب خداوند متعال به ملت ایران بود و امروز وظیفه داریم شکرگزار آن بوده و در حفظ و ماندگاری آن از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

وی افزود: دفاع مقدس نشان‏‌دهنده عزت و شرف و استقلال و ایستادگی ملت ایران برابر مستکبران و زورگویان عالم است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با بیان اینکه رشد و بالندگی امروز جامعه اسلامی مرهون رشادتهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است گفت: در این دوران باورها در جامعه اسلامی تقویت شد.

اسبقیان افزود: دوران دفاع مقدس ضمن تقویت خودباوری، تجارب خوبی در ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی برای ایران اسلامی به همراه داشت.

وی گفت: کسب تجربه و تلاش برای تامین امکانات با تکیه بر دانش و منابع داخلی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس در ایران اسلامی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: تجارب دوران دفاع مقدسبسیار ارزشمند هستند، تجاربی که اگرسالیان سال تلاش می کردیم ، موفق به کسب آنها نمی شدیم و عزت امروز ما بواسطه رشادتهای شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: رشد علمی امروز ایران اسلامی و قرار گرفتن درمسیر بالندگی ، دشمنان را خشمگین کرده است و امروز دستیابی کشورمان به فناوری صلح آمیز هسته ای با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، بیانگر توانمندی و خودباوری ملت ایران است.

مدیر کل ورش و جوانان آذربایجانشرقی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: رقابتهای سه گانه نیروهای نظامی و انتظامی ، نمایشگاه توانمندی های ورزش استان در هفته دفاع مقدس با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران استان ، همایش پیاده روی و دوچرخه سواری همگانی و خانوادگی ، ارائه مشاوره به جوانان در زمینه‌های مختلف توسط کارشناسان در سراسر استان ، دیدار از آسایشگاه جانبازان ، برگزاری رقابتهای تیراندازی ، حضور جوانان و جامعه ورزشی در مزار شهداء در سراسر استان و تجدید بیعت با آرمانهای شهدا و برگزاری یادواره شهدای کارمند و ورزشکار از اهم برنامه های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در هفته دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :