آیت الله مصطفی علما:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: چهره های مطرح انقلاب همچون آیت الله اشرفی اصفهانی به جامعه و به ویژه نسل جوان باد معرفی شوند.
کد خبر: ۹۷۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 01 July 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه ، امروز  جلسه ستاد برنامه ریزی کنگره بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی در بیت امام جمعه استان برگزار شد،آیت الله مصطفی علما آیت الله مصطفی علما  اظهار کرد: آیت الله اشرفی اصفهانی متولد خمینی شهر اصفهان بود ودر سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی(ره) به امامت جمعه شهر کرمانشاه منصوب و در ۲۳ مهر ماه ۱۳۶۱ ، هنگامی که آماده اقامه نماز جمعه شده بود بر اثر انفجار نارنجک توسط منافقین کوردل در مسجد جامع کرمانشاه به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه افزود: هرساله به مناسبت سالگرد شهادت این عالم ربانی مراسم با شکوهی برگزار می شود و مهمترین اهداف برگزاری این کنگره باید آشنایی نسل جوان با این شخصیت های برجسته انقلابی باشد.

وی خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن بزرگان خود یک درس است و به ما سفارش شده تا شرح حال علما را زیاد بخوانیم و عمل کنیم وشخصیت های بلند پایه ای داریم که مورد غفلت قرار گرفته اند، لذا باید برای زنده نگه داشتن نام آنها دور هم جمع شویم.

 آیت الله علما اظهار کرد: آایت الله اشرفی اصفهانی شخصیت بزرگی بود اما در آن زمان دوربین نبوده که کارهای آنها را  ضبط کند لذا  اگه بود شرح حال این بزرگواران به درد نسل جوان و انهایی که نشنیدند و نمی دانند و توجه نداشتند بسیار خوب بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد بزرگان بسیار اهمیت دارد یعنی درس است و این درس ها را ما باید خوب یادبگیریم

وی از آیت الله شیخ هادی جلیلی  نیز به عنوان یکی دیگر از بزرگان دینی استان نام برد و ابراز کرد: در زمان خودش حوزه های علمیه قم و نجف روی او حساب می کردند، اما نسل جوان کرمانشاهی به درستی از او شناخت ندارند.

گفتنی است،کنگره بزرگداشت در صورت مناسب بودن وضعیت کرونا در تاریخ پنجم مرداد ماه روز ملی کرمانشاه برگزار و یا اینکه زمان برگزاری آن به ۲۳ مهرماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی موکول شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار