شهردار قم:
در زمینه منوریل جلسه‌ای را با حضور استاندار محترم در این زمینه داشتیم و قرار شد ما مصاحبه نکنیم و قصد ورود به حاشیه های منوریل را ندارم. تلاش داريم تا رودخانه قم رود پر آب شود زيرا كه پرآبي رودخانه به زيباسازي شهر كمك خواهد گرفت و در اين راستا جلساتي را با شركت آب و فاضلاب برگزار كرده‌ايم.
کد خبر: ۹۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 20 September 2015
به گزارش تابناک قم، سيد مرتضي سقائيان نژاد در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشي از عملكرد ۱۰۰ روزه خود، اظهار داشت: تكليف مديريت شهري در شهر قم كه ام‌اقراي جهان اسلام است بيش از ساير مناطق است و اميدواريم بتوانيم گام‌هاي اصلي را در اين شهر برداريم.

وی خاطرنشان كرد: اعتمادسازي بين شهرداري و مردم يكي از نكات حائز اهميت است كه در اين صد روز با چهره‌هايي كه مي‌توانستند مفيد باشند و مي‌توانستم از آنان مشاوره بگيريم جلساتي را برگزار كرديم.

سقائيان نژاد بيان كرد: مديراني كه در شهرداري مقرر بود از وجود آنان استفاده شود در اين صد روز مشخص شد كه به دليل مسائلي كه پيش‌ازاين در شهرداري رخ‌داده بود بي‌ميلي در ميان مديران ايجادشده بود كه اولويت را به رفع اين مشكل گذاشتيم.

وی تأكيد كرد: در مراسم معارفه نيز بيان كردم كه به دليل نبود برنامه استراتژيك بايد با برنامه محوري شهرداري را مديريت كنيم.

شهردارقم با تأكيد بر تعامل سازنده با شوراي اسلامي شهر يادآور شد: تعامل با شوراي اسلامي شهر و اركان مديريتي شهرداري از برنامه‌هايي بود كه در اين مدت تشريح شد و برنامه‌هايي در اين راستا تدوين شد.

وی ادامه داد: مردم بايد فعاليت‌هاي شهرداري را مشاهده كنند، همه فعاليت‌هاي شهرداري براي متحدالشكل بودن و مطالبات مردم يكسان‌سازي شده است.

سقائيان نژاد به وضعيت ظاهر شهر پرداخت و گفت: وضعيت ظاهري شهر يكي ديگر از مواردي است كه مردم در طول روز با آن روبه‌رو هستند از همين رو سعي كرديم به‌صورت تدريجي از اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشكلات شهر را در خصوص ساماندهي سد معبر انجام دهيم و در اين خصوص با سازمان‌ها و نهادهاي مختلف نيز جلساتي را داشته‌ايم.

وي افزود: يكي از مباحث مطرح‌شده، فعاليت پاكبانان در طول روز بوده است، پاكبانان شب‌كار كنند، بايد شهر در شب براي حضور روز مردم آماده شود تا مردم در روز با برخي مشكلات مواجه نشوند از همين رو بايد حفاري‌ها در شب انجام شود تا مردم ديگر شاهد اين اتفاقات نباشند.

شهردار قم به هماهنگي بيشتر ميان دستگاه‌ها در راستاي خدمت‌رساني مناسب‌تر اشاره و تصريح كرد: متأسفانه شاهد هستيم آسفالت آماده‌شده اما متأسفانه شركت آب منطقه‌اي حفاري كرده و اين آسفالتي را كه بايد مردم از آن استفاده كنند را تخريب كرده است كه اين موضوع نشان مي‌دهد نيازمند تعامل بيشتر ميان دستگاه‌هاي استان هستيم.

سقائيان نژاد خاطرنشان كرد: زيباسازي يكي ديگر از مواردي است كه موردتوجه شهرداري است، پاك‌سازي پارك‌ها و بوستان‌ها موردتوجه شهرداري قرارگرفته است زيرا كه مردم از پارك‌ها استفاده مي‌كنند و اگر اين پارك‌ها به‌صورت مناسب در اختيار مردم قرار گيرد اعتماد مردم را جلب مي‌كند.

وي بيان كرد: تا زماني كه جمع‌آوري زباله‌هاي مردم به‌صورت رايگان انجام شود به‌طورقطع مردم در جريان خدماتي كه شهرداري به آنان ارائه مي‌كنند قرار نخواهند گرفت.
 
شهردار قم در ادامه با تأكيد بر اهميت مقوله فرهنگ يادآور شد: كميته فرهنگ شهروندي يكي از وظايف اصلي شهرداري‌ها است، به اعتقاد ما ايده‌هاي فرهنگي بايد محورهاي خود را مشخص كنند، در اين محورها ايده‌ها گرفته‌شده و به آنان كمك خواهد شد تا فرهنگ شهروندي در جامعه ترويج پيدا كند.

سقائيان نژاد به افزايش سرانه فضاي سبز اشاره كرد و گفت: اميدواريم تا پايان سال سرانه فضاي سبز به ازاي هر نفر سه تا چهار متر افزايش يابد.

 وي ايمن‌سازي بوستان‌ها را موردتوجه قرارداد و افزود: ايمن‌سازي پارك‌ها كه مشكلاتي را درگذشته داشته است امروز با قرارداد بستن با پيمان‌كار سعي كرده‌ايم بوستان‌ها ايمن‌سازي شود

شهردار قم ادامه داد: تلاش داريم تا رودخانه قم رود پر آب شود زيرا كه پرآبي رودخانه به زيباسازي شهر كمك خواهد گرفت و در اين راستا جلساتي را با شركت آب و فاضلاب برگزار كرده‌ايم.

شهردار قم تصريح كرد: بدهي‌هاي شهرداري كه عمده آن به بانك‌هاي ملي، تجارت، كوثر، شهر است بيش از يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان است و در اين راستا جلساتي را با مديران بانك‌ها داشته‌ايم كه نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي به شهرداري قم براي رفع مشكل بدهي‌ها كمك كرده‌اند.

سقائيان نژاد اظهار كرد: تصميم گرفته‌ايم كه به بانك‌ها زمين تعلق بگيرد تا جريمه‌ها و سود به بدهي‌هاي شهرداري تعلق نگيرد كه با ملك‌هاي شهرداري ۵۲۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي شهرداري تاكنون تسويه شده است.

وي در ادامه به طرح‌هاي عمراني مانند تقاطع ۱۵ خرداد اشاره كرد و افزود: شديداً با پيمانكار اين پروژه برخورد داشته‌ايم البته اين پروژه تغييراتي داشته و از همين رو اميدواريم تا پايان سال اين پروژه به اتمام برسد.

شهردار قم بيان به بهره‌برداري هرچه سريع‌تر از پروژه ۱۵ خرداد اشاره كرد و افزود: ساختار پروژه ۱۵ خرداد درست نيست و افرادي كه پيش‌ازاين در اين پروژه فعاليت مي‌كرده‌اند، افراد مناسبي نبوده‌اند اما درصدد هستيم تا پايان سال اين پروژه به بهره‌برداري برسد.

وی تأكيد كرد: ۳۰ ميليارد تومان به ۱۲۴ پروژه كوچك اختصاص‌يافته است كه در طول روزهاي آينده افتتاح خواهد شد.

شهردار قم تصريح كرد: پل‌هاي ۹ دي در ابعاد مختلف پيشرفت خوبي داشته و در جلساتي كه با پيمانكار داشته‌ايم مشخص‌شده است كه تا پايان امسال اين پروژه نيز به افتتاح خواهد رسيد.

وی به تغيير اولويت‌بندي پروژه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: برخي از پروژه‌ها در اولويت‌بندي تغيير كرده است كه به‌طور مثال مي‌توان پروژه عمار ياسر، تقاطع امام علي (ع)، پروژه منوريل و قطار شهري اشاره كرد.

وي افزود: پروژه قطار شهري به دو فاز تقسيم‌شده است و هيئت‌مديره اين پروژه مشخص‌شده است كه در تلاش هستيم تا پايان سال ۹۵ سه ايستگاه اين پروژه به اتمام برسد و مردم بتوانند از آن‌ها استفاده كنند.
 
شهردار قم ادامه داد: در زمینه منوریل جلسه‌ای را با حضور استاندار محترم در این زمینه داشتیم و قرار شد ما مصاحبه نکنیم و قصد ورود به حاشیه های منوریل را ندارم. فعلا آنچه که مشخص شد این است که از محل دپوی منوریل تا ایستگاه مطهری که ۴ و نیم کیلومتر است در دستور کار ما باشد که ۲۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و قرار است تا پایان سال ۹۵ در اختیار مردم قرار بگیرد.

سقائيان نژاد در ادامه بابيان اينكه پروژه خيابان دروازه ري يكي از پروژه‌هاي سفر رهبر معظم انقلاب است افزود: مبلغ ۶ ميليارد ريال  از اعتبارات اين پروژه تأمين‌شده است و از همين رو ۶ ميليارد ريال نيز شهرداري براي اين پروژه بايد بدهد، البته براي اين پروژه ۱۸ ميليارد ريال هزينه شده كه اين مبلغ براي اين پروژه كافي نيست.

وي افزود: براي خيابان آذر تصميم داريم كه چند آپارتمان بسازيم البته تلاش داريم ۱۰ ميليارد ريال نيز از دفتر رهبر معظم انقلاب بگيريم و تمام اين خيابان را در اختيار مردم قرار دهيم.

شهردار قم با اشاره به پروژه چهل اختران، گفت: ۵ ميليارد از سوي دفتر رهبر معظم انقلاب و ۱۰ ميليارد از سوي شهرداري در نظر گرفته‌شده است البته براي اين پروژه مبلغ ۳۵ ميليارد نياز است كه سعي داريم سازمان بهسازي را بار ديگر راه‌اندازي كنيم و تمام اين پروژه‌ها را در اختيار اين نهاد قرار دهيم.

سقائيان نژاد با اشاره به ساماندهي پارك زائر، گفت: دو بوستان فدك و غدير براي كمپينك زائر در نظر گرفته‌شده است كه خدماتي را براي زائران براي رفت‌وآمد به حرم مطهر حضرت معصومه (س) در نظر گرفته‌ايم.

وي بيان كرد: براي تجهيز ۱۰ آتش‌نشاني ۱۰ ميليارد تومان هزينه شده است كه اميدواريم بر اين اساس شهر قم ايمن‌ترين شهر در كشور شود.

شهردار قم با اشاره به نامه خود به رئيس‌جمهور، اظهار كرد: طي مذاكراتي از سوي دولت وعده داده شد تا بودجه مناسبي در سال ۹۵ براي شهر قم تدارك ديده شود.

سقائيان نژاد با تأكيد بر عمل قانوني، گفت: اگر ارگان يا نهادي بخواهد در وظايف شهرداري دخالت كند به‌طورقطع با آن ارگان برخورد خواهم كرد و شهرداري نيز در وظايف هيچ‌يك از ترجمان‌ها دخالت نخواهد كرد.

وي تصريح كرد: هر برنامه‌اي در ابتدا مخالفين و موافقيني دارد، طرح اتوبوس‌راني نيز به اين صورت است كه بايد به ازاي هر صد هزار نفر ۴۵ دستگاه اتوبوس وجود داشته باشد،البته اتوبوس‌هاي قم كم است اما هدفمان اين است كه خود را به اين استاندارد برسانيم.

شهردار قم با اشاره به اينكه اطلاع‌رساني درزمينه جايگاه اتوبوس‌ها ضعيف بوده است، گفت: اگر نواقصي باشد به‌طورقطع آن‌ها را رفع خواهيم كرد، برخي رانندگان اتوبوس نسبت به حقوق خود نگران بودند اما امروز اين نگراني‌ها رفع شده است.

سقائيان نژاد  با اشاره به ناهم‌خواني بودجه سال ۹۴ با واقعيت‌هاي درآمدي شهرداري در سال جاري خاطرنشان كرد: ۱۱۰۰ ميليارد تومان بودجه قم به‌طورقطع با پروژه‌هاي شهرداري قم همخواني ندارد و اصلاح بودجه سال ۹۴ در حال حاضر آماده است

وي افزود: در بافت فرسوده مقررشده است به مردم امتيازاتي تعلق بگيرد كه متأسفانه تاكنون اين امتيازات تحقق پيدا نكرده است.

سقائيان نژاد بازهم تعامل ميان شورا و شهرداري را موردتوجه قرارداد و تصريح كرد: اگر شوراي اسلامي شهر به شهرداري اعتماد دارد به‌طورقطع اين به اين معنا نيست كه وظايف خود را به شهرداري محول مي‌كند؛ درست است كه شهرداري و شوراي اسلامي شهر با يكديگر دعوا و نزاع ندارند اما شورا به وظايفي مانندي نظارت بر عملكرد شهرداري قم عمل مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه با وحدت و اعتماد مي‌توان كاركرد، گفت: تمام شهرهاي كشور، شهر اصفهان را در ۱۰ سالي كه به‌عنوان شهردار بودم به‌عنوان الگوي خود انتخاب كرده بودند.

شهردار قم با اشاره به اينكه اميدواريم طرح دروازه ري به‌سرعت انجام شود، گفت: بايد با مديريت شهري هماهنگ بود، از اين به بعد به‌عنوان شهردار قم اجازه نخواهم داد نهادها پس از اجراي برخي پروژه‌ها اين هزينه‌ها را هدر دهند از همين رو بايد نهادها پيش از اجراي برخي از پروژه‌ها با شهرداري هماهنگ شوند.

سقائيان نژاد تصريح كرد: من تا ۱۲ شب هنگامي‌كه در حال خوردن شام هستم هم به فكر مديريت شهر هستم،من برحسب اعتقادات خود، اين سمت را پذيرفته‌ام.

وي با اشاره به اينكه ۱۰ بند براي شوراي اسلامي شهر توسط شهرداري مطرح‌شده است، گفت: شهرداري ۲۳ ميليارد تومان چك برگشتي داشته است كه اكثر اين چك‌ها براي سال گذشته است.

شهردار قم افزود: ۹۰۰ ملك در پروژه عمار ياسر بايد آزاد شود، اما با كدام پول، شهرداري براي اين پروژه ۴۰۰ ميليارد تومان بدهكار است.

سقائيان نژاد بيان كرد: كميته شهروندي جز دغدغه‌هاي ما است، اين پروژه در اصفهان بسيار موفق عمل كرده است و فعاليت اصلي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري فعاليت‌هاي كميته شهروندي خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
دریاره منوریل همه اظهار نظر میکنن انوقت مدیر شهری از مصاحبه منع شده این هم از عجایب شهر ماست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار