دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس گفت: یکی از اهداف این تشکل پرکردن اوقات فراغت جوانان عشایر به شکل مطلوب است از این رو برنامه های تفریحی متنوعی از تابستان امسال برای عشایر این استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶ 20 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهران نامداری ، افزود: این تشکل برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین جوانان روستایی و عشایر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و سایر دستگاه های ذی ربط استانی، هماهنگی های لازم انجام داده است و تابستان امسال نیز برنامه های ویژه ای در قالب برگزاری اردوهای یک و چند روزه در داخل و خارج از این استان برای جوانان عشایر تدارک دید.
وی ادامه داد: با وجودجمعیت پر شمار عشایر اما جوانان این قشر از جامعه از کم ترین امکانات اولیه رفاهی و تفریحی بی بهره اند.
او گفت: با توجه به این که در فصل تابستان، نوجوانان و جوانان اوقات فراغت کافی دارند، تابستان امسال در حد توان برنامه هایی برای این قشر در نظر گرفته شدکه عمده ترین آنها برپایی اردو بود.
نامداری بیان کرد: هدف از برگزاری این اردوها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت جوانان عشایر، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید در بین آنان است و همچنین آشنا کردن جوانان عشایر با فضاهای مذهبی، سیاحتی و تاریخی ، ارتقای سطح معلومات عشایر و ترغیب آنان به انجام فعالیت های گروهی از دیگر اهداف این اردوهاست. 
دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس افزود: از ابتدای تابستان تا کنون چندین گروه از جوانان و نوجوانان عشایر در نقاط مختلف این استان در این اردوها شرکت داشته اند.
نامداری اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اردوهای یک یا چند روزه علاوه بر زیارت اماکن مقدس مانند حرم مطهر شاهچراغ (ع) ، از آرامگاه های سعدی ، حافظ، مجموعه زندیه، باغ ارم نیز دیدن می کنند و همچنین از فضاهای تفریحی مانند سینما، استخر و شهربازی هم استفاده خواهند کرد. 
وی گفت: متاسفانه به دلیل نبود امکانات و شرایط لازم، در بین نوجونان عشایر افرادی وجود دارند که حتی یک بار هم از اماکن زیارتی و تفریحی شیراز دیدن نکرده اند.
دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس بیان کرد: علاوه بر برگزاری اردو، در تابستان 94 برنامه های دیگری برای جوانان عشایر اجرا شد که از جمله آنها آموزش زبان ترکی قشقایی و انگلیسی، موسیقی سنتی، برپایی مسابقات در رشته های مختلف هنری، مذهبی و ورزشی و کلاس های قرآن و احکام و دوره های کارآفرینی بود.
نامداری در بخش دیگری از مطالب خود در مورد پیشینه جمعیت جوانان عشایر فارس گفت: این جمعیت یکی از تشکل های فعال مردمی این استان است که از سال 86 در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی فعالیت خود را آغاز کرد. 
او اضافه کرد: از مهمترین فعالیت های این سازمان مردم نهاد می توان به برگزاری هشت دوره جشنواره عشایری قره آغاج، برگزاری دو دوره طرح ملی اسب سواری از قره آغاج تا نطنز در حمایت از انرژی هسته ای، برگزاری بیش از 20 دوره مسابقات ورزشی در رشته های گوناگون، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های هنری، فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و تجلیل از جوانان برگزیده عشایر فارس اشاره کرد.
جامعه عشایر استان فارس متشکل از سه ایل قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است که در مجموع سه و نیم درصد از جمعیت استان فارس و 12 و نیم درصد از جمعیت عشایر کل کشور را شامل می شود.
براساس آمار موجود تا پایان سال 93 جمعیت استان فارس چهار میلیون و 811 هزار و 98 نفر اعلام شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار