فرماندار کنگاور گفت: مناسب‌سازی ادارات این شهرستان برای تسهیل در تردد و رفاه حال توان‌یابان و سالمندان الزام قانونی دارد و باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۷۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 30 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فرزاد الماسی» در نخستین جلسه شورای مناسب‌سازی معابر شهرستان کنگاور که با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته، مناسب سازی لازم در طراحی فضاهای شهری و اداری برای تامین رفاه، تسهیل در رفت و آمد و ارائه خدمات به توان‌یابان لحاظ نشده است.

وی با اشاره به این که مناسب‌سازی فضای ساختمان‌ها برای توانجویان مطلوب نیست، ادامه داد: شهرداری و نظام مهندسی موظف هستند در صدور پروانه و گواهی پایان کار ساختمان برای مجتمع ها، بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی نسبت به مناسب سازی توجه لازم را داشته باشند.

فرماندار کنگاور گفت: همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر برای مناسب سازی معابر، خیابان‌ها، همسطح سازی پیاده‌روها، پارک‌ها، دسترسی آسان معلولان به مکان‌های عمومی و روان‌سازی ترافیک اقدامات عملی را انجام دهند.

وی با بیان این‌که در سال‌های آینده به جمعیت سالمندان کشور افزوده خواهد شد، اظهار داشت: هر گونه ساخت‌ و ساز ایجاد مسیر دسترسی و تردد باید با نگاه به آینده و افق رو به جلو برای رفاه سالمندان، جانبازان و توان یابان ساخته شود که در آینده با مشکلات امروزی مواجه نشویم.

او همچنین یادآور شد: طی هشت سال گذشته در دولت تدبیر و امید در صورتی‌ که به‌نحو احسن از میز خدمت استفاده می‌شد ۷۰درصد مشکلات امروزی در حوزه مناسب‌سازی حل‌شده بود.

این مسئول تاکید کرد: برخی از ساختمان‌هایی هم که در گذشته بدون در نظر گرفتن شرایط حضور معلولان ساخته شده است باید طبق یک برنامه زمان‌بندی شده اصلاح شوند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار