تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
نگین تاجی : پیشگیری ، صرفا بازداشت و برخورد قضایی نیست بلکه نیازمند یک پیشگیری عمومی و هماهنگی و انسجام بخشی همه دستگاه ها هستیم که امیدوایم در دولت جدید این مهم محقق شود .
کد خبر: ۹۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 28 June 2021

بی شک حوادث رخ داده در یک نزاع دسته جمعی برای مردم با فرهنگ چرام که علی رغم حضور طوایف متعدد اما همیشه سمبلی برای زندگی مسالمت آمیز بوده است ، نکته آزار دهنده اما عبرت آموز است . ضمن اینکه این حوادث تلنگری جدی به مدیران دستگاه های دولتی ، امنیتی ، نظامی ، قضایی و از همه مهمتر دستگاه های فرهنگی است که بدانند اگر مسئولین در اقدامات سهل انگاری کنند شهری مانند چرام که همیشه در حوزه فرهنگ و زندگی مسالمت آمیز طوایف علیرغم وجود برخی حساسیت های محلی ، زبانزد بوده است هم می تواند شاهد چنین برخوردهای پر تنش و ناراحت کننده ای باشد .
در اتفاقات شهر چرام برخی موضوعات از جمله ، قتل و خسارات وارده به منازل پس از وقوع قتل بسیار مهم بوده است ضمن اینکه با توجه به تلاش های طرفین نزاع ، مردم منطقه و برخی مسئولین برای کاستن از تبعات آن سعی شده است مباحث پیرامون این نزاع که می تواند بر حساسیت ها بیافزاید کمتر منتشر شود اما در خصوص ضعف های دستگاه های ذی ربط یا پرداختن به کمبودها و نارسایی های فرهنگی ، بی شک یک مطالبه است و همه باید خود را در مرحله اول پاسخگوی کم کاری ها بدانند و در مرحله دوم اقدامات در دستور کار خود را برای جبران این کم کاری ها ، شفاف بیان کنند .
در این بین ، رئیس دستگاه قضایی استان که در برخی موارد مورد انتقاداتی هم قرار گرفته بود ، توضیحاتی در خصوص اتفاقات شهر چرام داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن نگین تاجی که به مناسبت هفته قوه قضائیه میزبان برخی اصحاب رسانه بود ، گفت : در حوادث شهر چرام 66 نفر بازداشت شده اند که پرونده آن ها در مرحله رسیدگی قضایی است .
نگین تاجی همچنین از یک تفکر غلط در کشور و استان انتقاد کرد و افزود : همه انتظار دارند این موارد از طرف دادگستری و پلیس آن هم از طریق بازداشت افراد ، انجام شود .
وی ادامه داد : در یک درگیری 40 نفر ، در یک جای دیگر 60 نفر و ... قرار نیست همه جوانان را بازداشت کنیم بلکه این نشان دهنده لزوم کارهای فرهنگی ، توجه به اشتغال و پیشگیری از وقوع جرم است .
نگین تاجی گفت : پیشگیری ، صرفا بازداشت و برخورد قضایی ، نیست بلکه نیازمند یک پیشگیری عمومی و هماهنگی و انسجام بخشی همه دستگاه ها هستیم که امیدوایم در دولت جدید این مهم محقق شود .
وی ادامه داد : قرار نیست جلوی هر خانه یک پلیس گذاشه شود تا تشخیص دهد کی خطا می کند و کی خطا نمی کند بلکه باید کار فرهنگی شود .
قاضی القضات استان ضمن بیان این نکته که انتظارات از دستگاه قضایی باید معقول باشد ، خطاب به اصحاب رسانه گفت : انتظار می رود روی بحث فرهنگ سازی و دستگاه هایی که در این خصوص نقش دارند کار شود .
وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان خسارات وارده در حوادث شهر چرام هم گفت : این موضوع مربوط به پرونده خصوصی افراد است اما ما ورود کردیم و به موضوع سرعت داده ایم که کل خسارات وارده تامین دلیل شد اما چون موضوع جنبه خصوصی دارد ، فرد باید دادخواست دهد و شخصی هم که خسارت زده اعتراض بزند و نهایتا در این خصوص مشخص شود که خسارات چه میزان بوده است .
توضیح ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در بخش هایی از فضای رسانه ای خود ، به انتشار خبر و تحلیل در خصوص اتفاقات شهر چرام پرداخت از جمله در گزارشی تحلیلی با تیتر "در اتفاقات شهر چرام چه کسی مقصر است ؟ " که سعی شد فارغ از هیجانات و سمت و سوگیری های ناصواب ناشی از این موضوع به میزان و سهم عوامل موثر بر این رخداد تلخ بپردازد . 
فیلم / توضیحات قاضی القضات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اتفاقات شهر چرام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار