در دنیای امروز رسانه‌ها نقش بزرگی در شکل دادن افکار عمومی در سطح جهان دارد و همه جریان‌ها سیاسی به این ابزار نیاز دارد و سعی و تلاش می‌کنند تا از این طریق بتوانند جامعه را به نفع خودشان و بر ضد دیگر بسیج کنند.
کد خبر: ۹۷۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 23 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، در جامعه ما هم جریان‌ها سیاسی از این قاعده جدا نیستند و برای خودشان رسانه یا شبکه‌ها ارتباطی چه بصورت مجازی و چه حقیقی ایجاد کرده اند.
اما نکته مهم اینست که ایا رسانه‌ها حقیقت را به مردم می‌گویند یا حقیقت را خلق می‌کنند؟ اگر به جامعه خودمان خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این رسانه‌ها متاسفانه حقیقت را نمی‌گویند بلکه حقیقت را به نفع یک جریان سیاسی خلق می‌کنند و جامعه را در جهت منافع آن جریان سیاسی آماده خواهد کرد بدون اینکه حقیقتی وجود داشته است.
این مسئله بیشتر در ایام انتخابات نمود پیدا خواهد کرد که یک جریان سیاسی از طریق رسانه‌ها وابسته فضای فکری جامعه را آماده می‌کنند تا جامعه نامزد مورد نظر آن جریان سیاسی را به عنوان نامزد با لیاقت نشان دهد و بتوانند در انتخابات برنده میدان شود و از طرف دیگر این رسانه‌ها یک اشتباه بزرگی را در اختیار جامعه قرار می‌دهند و آن اینست که فرصت را از نامزد‌ها مردمی و با لیاقت خواهند گرفت فقط بخاطر اینکه رسانه‌ها فضای را برای فلان جریان سیاسی مهیا کرده است و این گونه رسانه‌ها باید برای این اشتباه از مردم عذرخواهی کنند.
نمونه بارز این ادعای ما رسانه‌ها وابسته به فرقه اصلاحات در کشور و استان کردستان است. اگر دقت کنیم این رسانه‌ها در طول این ۸ سال گذشته وسیله‌ای تام و تمام فرقه اصلاحات بودند که هر گونه حرف بی پایه و بی اساس را به عنوان حقیقت تحویل مردم می‌دادند و نتیجه آن شرایط بد اقتصادی و سیاسی جامعه است که این گونه رسانه‌ها متاسفانه در شکل گیری این وضعیت سهم بزرگی دارد و اگر روزی عوامل اصلی این شرایط مورد سوال و محاکم قرار بگیرند باید رسانه‌ها جز این عوامل باشند.
ما هیچ وقت دروغ‌ها و فریب‌ها این گونه رسانه‌ها را فراموش نخواهیم کرد که چطور بدون پایه و اسناد صرفا بخاطر رضایت اربابان خودشان در دنیای سیاست مردم را فریب دادند و امروز جامعه به این گونه رسانه‌ها هیچ اعتمادی ندارد، ما منکر اطلاع رسانی و روشنگری رسانه‌ها نیستیم، ولی حرف ما اینست که نمیتوان حقیقت را تحریف کرد و جامعه را برای این گونه حقیقت‌ها تحریف شده آماده کرد و بعدا اسمش را مطالبه گری گذاشت.

این مطالبه گری نیست بلکه اسمش فریب دادن مردم است که این رسانه‌ها امروز بهتر از گذشته انجام می‌دهد. هر چند بعضی از رسانه‌ها انصافا هدفش آگاهی جامعه و مطالبه گری مردم از عملکرد مدیران است که جای تقدیر و تشکر دارد که این رسانه مسیر درست و صحیحی را طی می‌کنند و دنبال اربابان سیاست نیستند بلکه به وظیفه حقیقی خودشان آگاه هستند و هیچ وقت اسیر در چنگال جریان‌ها سیاسی غلط و اشتباه نخواهند شد.
در همین انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج رسانه‌ها پشت فرقه باطل و اصلاحات قرار گرفتند و بدون هیچ گونه تفکر و مطالعه و حتی سوال کردن از صاحبان خودشان مطالبی را بر علیه نامزد‌ها مردمی و انقلابی چاپ می‌کردند و ادعای روشنگری و معرفی نامزد بهتر را داشتند. اگر واقعا این گونه رسانه‌ها هدفی به جز اطلاع رسانی و روشنگری ندارند چرا اول از صاحبان خودشان شروع نمی‌کنند؟ اگر مطالبه گری جز ادعای این گونه رسانه هاست، پس چرا اول مطالبه گری از جریان و فرقه اصلاحات آغاز نمی‌کنند؟ چرا بعد از ۸ سال بدبختی فرقه اصلاحات این گونه رسانه‌ها مجددا از این فرقه حمایت می‌کنند؟ جواب این گونه سوالات آسان است و آن اینست که این‌ها به دروغ کار رسانه‌ای انجام می‌دهند و بیشتر به دنبال تثبیت فرقه اصلاحات در مسند قدرت هستند تا از این طریق سیطره غلط و اشتباه خودشان را به جامعه تحمیل کنند و افکار عمومی جامعه را به در اختیار داشته باشند و در جنگ زرگری‌ها مشارکت فعال را انجام دهند حتی به قیمت فریب دادن مردم.
اما نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج خوشبختانه جواب محکمی به این گونه رسانه‌ها بود که مردم و افکار عمومی به یک نوع آگاهی حقیقی و مستقل از این گونه رسانه‌ها دست پیدا کرده اند که میتوانند بدون توجه به این دروغ و فریب‌ها فرقه اصلاحات و رسانه‌های وابسته به آن‌ها انتخاب خودشان را انجام دهند و این بزرگی شکست برای رسانه‌های فرقه اصلاحات بود و نتایج ۸ ساله این رسانه‌ها به جز پشت کردن مردم و جامعه به آن‌ها چیز دیگری نبود.
این رسانه‌ها به جای فریب دادن مردم و خلق حقیقت‌ها بی پایه و بی اساس باید واقعیت‌ها جامعه را بدون تعصبات غلط و اشتباه بیان کنند و خودشان را درگیر جنگ زرگری‌ها نکنند، هر چند ما مخالف تعصبات نیستیم، ولی تعصبات باید براساس حقیقت‌ها و واقعیت‌ها جامعه باشد نه براساس میل و رغبت جریان‌ها سیاسی.
امروز بدبختی‌ها اقتصادی جامعه یک حقیقت ثابت شده‌ای است که رسانه‌ها باید بر مجازات عوامل اصلی این شرایط تاکید کنند و بر روی آن تعصب داشته باشند نه اینکه به فکر توجیه کردن و پنهان کردن این حقیقت باشند و از طرف دیگر باید از رسانه‌ها اصلاحات درخواست کرد که از صاحبان خودشان برای اثبات ادعا و تخریب کردن نامزد‌ها مردمی مطالبه اسناد و مدارک کرد نه اینکه هر چه این صاحبان می‌گویند رسانه‌ها آن‌ها یادداشت کنند.
ما عقیده داریم که رسانه‌ها میتوانند در انتخاب افراد و نامزد‌ها با لیاقت و مردمی نقش مهمی داشته باشد، ولی متاسفانه رسانه‌ها وابسته به فرقه اصلاحات هنوز سوال کردن و مطالبه گری را یاد نگرفتند و همیشه صورت مسئله را پاک می‌کنند، در حالی که این گونه رسانه‌ها باید فرقه اصلاحات و عوامل اصلی این شرایط را در طول ۸ سال گذشته به جامعه معرفی کنند و تلاش و کوشش این گونه رسانه حمایت از افراد و نامزد‌ها مردمی باشند و فرصت و وقت خودشان را به این گونه افراد بدهند و از عملکرد و موانع اصلی مدیریتی این افراد گزارش تهیه کنند تا جامعه شناخت بهتری نسبت به این گونه افراد داشته باشند.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار