عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مجلس با کلیات افزایش قیمت آب برای مشترکان پرمصرف موافقت داشته و روال اجرایی آن در کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید هاشم بنی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: حتی برخی از نمایندگان بر این باورند که افزایش قیمت آب در این زمینه کمک چندانی نمی‌کند و باید اشتراک این دسته به طور کل قطع شودزیرا برخی از مردم بر این باورند که با پرداخت آب بها می‌توانند بیش از حد مجاز مصرف داشته باشند.

وی افزود: باید بتوان الگویی را طراحی کرد که آب نیز مانند سوخت سهمیه بندی شود تا افراد نتوانند بیش از میزانی که برای آنها در نظر گرفته شده است مصرف داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مشکل آب بسیار جدی بوده و باید برای آن تدابیر مناسبی اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: بیشتر تکیه دولت در زمینه آب بر مشترکان پرمصرف است زیرا محاسبات نشان می‌دهد که بیشتر آب تولید شده توسط اقلیت پرمصرف به هدر می‌رود.

بنی هاشمی با اشاره به ظاهر شدن نشانه‌های تغییر اقلیم در خراسان رضوی، بیان کرد: برای رفع شدن مشکلات و مدیریت این بحران باید الگوهای کشت را تغییر داده و بر روی مکانیسم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی تمرکز بیشتری داشت.

وی افزود: همچنین باید در نظر داشت که قیمت کنونی که آب شرب و بهداشتی برای مشترکان دارد حدود یک سوم قیمت واقعی آن است و دلیلی برای اینکه مشترکان پرمصرف از یارانه‌ای به بخش آب تعلق می‌گیرد بیش از دیگران استفاده کنند وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به ویژه مردم خراسان رضوی باید موضوع آب را جدی بگیرند و برای حل شدن چالش آن اقداماتی را به انجام برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار