حجت‌الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: نخستین چیزی که در قیامت از ما سوال می‌شود، نماز است و اگر نماز خود را اصلاح کرده و صحیح و خاشعانه بخوانید زندگی شما نیز اصلاح و درب‌‌های ایمان به روی شما باز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲ 02 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امشب در جمع عزاداران دهه فاطمیه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه صف از دو چیز به عنوان کارمایه بازار عمر برای مومنان یاد برده است که یکی ایمان و دیگری جهاد است.

وی ادامه داد: در ارتباط با ایمان، خداوند در آیات سوره مبارکه مومنون نیز صفات مومنان را به ما نشان داده است تا خودمان را با آن تطبیق دهیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سختی‌ها و تلخی‌های دنیا گذراست و نباید غفلت کنیم،‌ باید سفر آخرت را برای خودمان مبارک کنیم و از امام رضا(ع) آنچه را که در عالم برزخ احتیاج داریم، بگیریم و گره‌های دنیوی و اخروی خود را برطرف کنیم.

صدیقی با بیان اینکه اگر صفات مومن را نداشته باشیم خداوند نیز با انسان معامله نمی‌کند، اضافه کرد: در سوره تغابن که به معنای یکی از اسماء روز قیامت است آمده است که در نهایت تمام نسل‌های بشر در یک جا جمع می‌شوند و آن روزی که همه خلائق در محشر گرفتار هستند آن روز را خداوند تغابن نامیده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نام‌گذاری این سوره مبارکه گفت: در قیامت هر کسی متوجه می‌شود که چه اندازه زیان‌کار است و آن روز، روز غبن است.

صدیقی اظهار داشت: اگر بخواهیم مغبون نشویم باید ایمان خود را کامل کنیم و در سنگر جهاد که جبهه‌های مختلف همانند جهاد اکبر، جهاد اوسط و جهاد اصغر است، حضور داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در کتاب «سیر سلوک» منسوب به شیخ بحرالعلوم آمده است که ایمان اکبر متعلق به کسی است که جز خداوند را نمی‌بیند، توضیح داد: دل‌های این افراد خانه خداوند است.

وی با بیان اینکه خانه حقیقی خداوند، قلب بندگان است، گفت: بارگاه خداوند قلب مؤمن است و نباید بگذارید غباری وارد این خانه شود، حسد، پلیدی، حرص دنیا همه از ریشه‌های رذائل اخلاقی است و قلب را آلوده می‌کند و این دل را خداوند رها می‌کند و آن خانه خراب می‌شود

صدیقی اظهار داشت: اگر می‌خواهید ایمان متوسط داشته باشد باید کشیک دل را انجام دهید و غبار دل را پاک کنید و دل خود را همواره شفاف نگه دارید، ایمان اصغر که جهاد اصغر پاسدار آن است رعایت مسائل شرعی در بعد جوارح است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسانی که در خوراک، رفتار و رفت‌وآمد خود مراقب است که خلاف شرع نکند، تمام اینها درجه پایینی از ایمان است.

وی اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید «مومنان واقعی افرادی هستند که هنگامی که نماز می‌خوانند نماز آنها خاشعانه است».

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بر همین مبناست است که نخستین چیزی که در قیامت از ما سوال می‌شود، نماز است و اگر نماز خود را اصلاح کنید و صحیح و خاشعانه بخوانید زندگی شما نیز اصلاح می‌شود و درب‌‌های ایمان به روی شما باز می‌شود.

وی گفت: برای اینکه نماز انسان قبول شود باید زبان و کار خود را کنترل کنیم.

صدیقی ادامه داد: نماز با حرام‌خوری غیر مقبول است و در حالتی که انسان حضور قلب ندارد، آن نماز از وی قبول نمی‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید نماز خود را درست کنید باید تمام زندگی را مطابق رضایت خداوند قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران در پایان متذکر شد: یکی از جلوه‌های برتر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نماز ایشان بود و خداوند ملائکه خود را فرامی‌خواند که ببینید چگونه ایشان عبودیت من را به‌جا آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار