حسین احمد پورعلیا کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، گفت: برداشت گندم آبی از ۵ هزار هکتار مزارع شهر کوار آغاز و پیش بینی می‌شود تا اواسط تیرماه ادامه داشته باشد و بیش از ۲۵ هزار تن گندم برداشت شود.
کد خبر: ۹۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 07 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:  حسین احمد پورعلیا کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، گفت: برداشت گندم آبی از ۵ هزار هکتار مزارع شهر کوار آغاز و پیش بینی می‌شود تا اواسط تیرماه ادامه داشته باشد و بیش از ۲۵ هزار تن گندم برداشت شود.

او، بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش باران در سال زراعی امسال ۵۱۵ هکتار گندم دیم نیز با توجه به بارش‌های خوب فصل پاییز کشت شد که به مرحله برداشت نرسید.

پورعلیا، تصریح کرد: برداشت گندم هم اکنون با بیش از ۳۰ دستگاه کمباین درحال انجام است که در روز‌های آینده به تعداد آن افزوده می‌شود.

احمدپور، ادامه داد: شهرستان کوار در تولید بذر گندم نقش بسزایی دارد به طوری که بیش از ۶۰ درصد بذر مصرفی در شهر کوار تولید و بعد از بوجاری وضدعفونی به کشاورزان تحویل داده می شود.

کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، افزود: بذر تولیدی در شهرستان کوار ازطبقه مادری، رقم ترابی وگواهی شده رقم سیروان است.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار