تابناک: با توجه به اهمیت و گسترش شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های تلفن همراه اداره اوقاف به عنوان نهادی که وظیفه ترویج فرهنگ حفظ قران کریم را دارد، می تواند با طراحی نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه در گسترش حفظ و قرائت قرآن در میان جوان قدم بردارد.
کد خبر: ۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹ 02 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، یکی از رسالت‌های مهم اداره کل اوقاف در کشور، ترویج و حمایت از حافظان و قاریان قرآن و فرهنگ قرآنی است که هر ساله اداره اوقاف در راستای آن به برگزاری مسابقات مختلف در رشته‌های حفظ و قرائت می‌پردازد به نوعی که این مسابقات به عنوان یکی از مسابقات بر‌تر کشور در این عرصه به حساب می‌آید.

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اداره اوقاف استان اصفهان امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: فرمایشات رهبری بر لزوم تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تأکید می‌کند و ما نیز در راستا فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن طی چهار سال وارد این طرح شد که استان اصفهان در سال ۹۳ حدود ۲۲ هزار نفر را در این طرح شرکت داده است و در سه سال اخیر بالای ۱۰۰ درصد حافظ قرآن تربیت کرده است.

حجت الاسلام صادقی به برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی در این عرصه پرداخت و تصریح کرد: افزون بر مسابقات قرآنی در سطوح مختلف طرح تربیت حافظان قرآنی طی ۴ سال تشکیل شده که در کنار بقاع متبرکه با حضور بیش از ۵۰۰ مربی مجرب و آموزش دیده با سطوح عالی برگزار شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن دعوت قرآن پژوهان و حافظان قرآنی برای شرکت در آزمون کتبی حفظ قرآن در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: مسابقات حفظ در یازده رشته برگزار می‌شود که شرکت در آزمون کتبی برای داوطلبان به منظور حضور در آزمون شفاهی لازم است.

وی گفت: در استان اصفهان در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کنندگان بسیاری حضور دارند و ما شاهد حضور حافظان و قاریان قرآن در مسابقات کشوری بوده‌ایم.

حجت الاسلام صادقی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف استان اصفهان بیان کرد: در بیش از ۳۱۳ بقعه متبرکه طرح آرماش بهاری برگزار شد و استان اصفهان در این زمینه در کشور رتبه بر‌تر را به خود اختصاص داد، طرح آرامش بهاری با خیمه‌های معرفت که با هدف مسائل خانواده و پاسخگویی به شبهات برگزار می‌شود همراه بود همچنین سال تحویل نیز سال گذشته با حضور ۲ میلیون نفربرگزار شد که امیدواریم امسال شاهد حضور بیشتری باشیم.

برگزاری جشنواره ها و کلاس های مختلف برای حفظ قرآن کریم یکی از راه هایی است که می تواند در راستای بستر سازی برای فعالیت در حفظ قرآن کریم کمک کند اما توجه به شرایط کنونی که مردم بیش از پیش به رسانه ها توجه می کنند و به گونه ای غرق در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل هستند، می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت در راستای آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم نیز فعالیت کنیم.

با توجه به اهمیت این مسئله اداره اوقاف می تواند در راستای فرمایشات رهبری و تأکیدات معصومین در این عرصه نیز وارد شده و با طراحی نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه در گسترش حفظ و قرائت قرآن در میان جوان قدم بردارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار