امام جمعه موقت تایباد:
امام جمعه موقت تایباد گفت: قرب یعنی نزدیک و قربان به معنی نزدیک شدن و یای پایانی آن نیز به معنای من است، قربانی به معنای نزدیک شدن من به خداست. کسانیکه تمکن دارند از قربانی کردن دریغ نکنند.
کد خبر: ۹۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 18 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تایبادخبر، حجت الاسلام مرتضی محدثی امام جمعه موقت تایباد در خطبه دوم نمازجمعه عنوان کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید مانند سالهای گذشته جشن عاطفه ها برگزارشده است. هر کمکی که از دست شما برمی آید در این جشن عاطفه ها دریغ نکنید.

وی بااشاره به رحلت آیت الله خزعلی گفت: دوران زندگی این عالم بزرگ برای همه ما درس است. در طول دوران انقلاب اسلامی بارها ایشان زندانی و تبعید شدند اما دست از حمایت امام راحل برنداشتند. ایشان فرمودند هر کسی که مخالف رهبری باشد مردود است مردود است مردود است.

وی ادامه داد: در جریان فتنه ۸۸ یکی از فرزندان آیت الله خزعلی که حمایت از فتنه کرد و در جریان فتنه بود. ایشان علنا و در روزنامه ها اعلام برائت کرد از این فرزند و عنوان کردند که هر چه او می گوید و انجام میدهد از من جداست و من فقط برای او دعا می کنم. این چیز کمی نیست که انسان بخاطر خدا از فرزندش برائت بجوید. اما متاسفانه هنوز افرادی در داخل کشور پیدا می شوند که از سران فتنه دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تایباد اظهارکرد: دوشنبه مصادف است با شهادت امام محمدباقر(ع)، که مومنین باید در مراسمات شهادت ائمه شرکت کنند. ما به ائمه نیاز داریم و آنها نیز حق بزرگی بر گردن ما دارند. کمترین اظهار ارادت ما همین است که در این محافل شرکت فعال داشته باشیم.

وی ضمن کشتار زائران در حرم خدا توسط آل سعود در سال ۱۳۶۶، خاطرنشان کرد: سه شنبه هشتم ذی الحجه مصادف با حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه است. دشمن قصد داشت که در حرم خدا امام را به شهادت برسانند ولی امام حسین(ع) بخاطر اینکه حرمت کعبه حفظ شود از حرم خارج شدند.

حجت الاسلام محدثی ضمن توصیه به شرکت مسلمین در مراسم دعای عرفه عنوان کرد: نهم ماه ذی الحجه، روز عرفه و نیایش را در پیش رو داریم. این روز بسیار مهمی است و ثواب این روز را می توان با شب قدر مقایسه کرد. مسئولین برگزاری دعای عرفه سعی کنند تا مراسم دعای عرفه زیاد طولانی نشود تا هم تاثیرگذار باشد و هم مومنین خسته نشوند.

وی ضمن تاکید به شرکت در نماز عید قربان، افزود: قرب یعنی نزدیک و قربان به معنی نزدیک شدن و یای پایانی آن نیز به معنای من است، قربانی به معنای نزدیک شدن من به خداست. کسانیکه تمکن دارند از قربانی کردن دریغ نکنند. قسمتی را برای خود بردارند، قسمتی از قربانی را به همسایه ها و دوستان بدهند و بویژه قسمتی را به فقرا بدهند. فقرا و کسانیکه واقعا محتاج هستند را در روز عیدقربان فراموش نکنیم. قربانی کنیم که با ریختن خون قربانی گناهان ما نیز بخشیده خواهدشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار