رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: از زمان برداشت غلات در استان تاکنون، ۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۶۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 30 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی اقدسی بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار تن گندم و بیش از ۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری به رغم مشکلات و محدودیت‌های ترددی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا و اثرات خشکسالی که باعث عدم رغبت کمباین‌های مهاجر جهت برداشت مزارع استان می‌شود، با اجرای تمهیدات لازم و هماهنگی با اتحادیه کمباین داران استان‌های فارس و همدان شرایط مناسبی را جهت فعالیت حدود ۴۵۰ دستگاه انواع کمباین بومی و مهاجر در استان فراهم کرده است.

اقدسی عنوان کرد: کمباین مورد نیاز مناطق گرمسیری استان که از وسعت بیشتری برخوردار هستند، تأمین و تاکنون برداشت اکثر مناطق شهرستان‌های دهلران، مهران و آبدانان به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: اخیراً در مناطق شمالی استان نیز با شروع امر برداشت، رایزنی‌های لازم با اتحادیه‌های کمباین داران ذکر شده برای استفاده از توان کمباینی آن‌ها به انجام رسانده است، با این وصف در ابتدای فصل برداشت در شهرستان سیروان نیز تاکنون پنج دستگاه کمباین بومی و پنج دستگاه کمباین مهاجر شروع به فعالیت کرده‌اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار