مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: انتخابات پیش‌رو به دلیل شیوع کرونا و ممنوع بودن تجمعات به عنوان رسانه‌ای‌ترین انتخابات در کشور شناخته شده است.
کد خبر: ۹۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 28 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی با بیان این مطلب  افزود: به دلیل شرایط کرونایی و خطر انتقال ویروس کرونا، تجمعات و میتینگ‌های انتخاباتی در این دوره شکل نمی گیرد و تمام این موارد به رسانه‌ها و فضای مجازی انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی فضای انتخاباتی در خراسان رضوی و کشور هنوز سرد و بی‌روح است و به اصطلاح تنور انتخابات داغ نشده است، لذا می‌طلبد نخبگان بیشتر وارد شده،  رسانه‌ها را جدی‌تر بگیرند تا فضای گفت‌وگوی تخصصی باز ایجاد شود.  

وی گفت:  این در حالی است که اکنون به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی، دعوا بیشتر بر سر بستن لیست‌ها است تا اینکه مسائل اصلی و دیدگاهها و برنامه‌های کاندیداها مورد بررسی و طرح قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات را به سران قوا ابلاغ کردند که یکی از نکات مطرح شده در این منشور بحث عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از کاندیداها است و بدین منظور همه کاندیداها باید از فرصت برابر برای طرح دیدگاهایشان استفاده کنند تا حضور آگاهانه و با نشاط مردم را برای انتخاب اصلح داشته باشیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه رسانه‌ها شاخک‌های حسی و عصبی جامعه هستند، افزود: یکی از مهمترین اتفاقات، انگاره‌سازی در ذهن مخاطب است و رسانه‌ها انگاره‌های افراد و ذهنیت افراد را از جهان و پیرامون خودشان شکل می‌دهند و به نوعی به مردم می‌ گویند که به چه چیزهایی فکر کنند.

محمودی گفت: رسانه‌ها می توانند با بیان مسائل اصلی جامعه و رساندن آن به قشر نخبه، نقش اساسی و موثری داشته باشند و با مطالبه‌گری و شفافسازی،  چرخش نخبگانی در انتخابات را رقم بزنند و بدین طریق افرادی که نخبه هستند در معرض شناخت مردم قرار گیرند.
وی همچنین با اشاره به بحث میدان و مذاکره که در ماههای اخیر مطرح شده است، گفت: باید توجه داشت که مشارکت پایین مردم در انتخابات، اقتدار نظام و قدرت چانه‌زنی مردان دیپلماتیک را نیز پایین می‌آورد، لذا برای اقتدار نظام باید همه مردم خود را در انتخابات سهیم بدانند و در این عرصه میدان حضور فعالی داشته باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی روز ۲۸ خردادماه، در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار