از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد و به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهرشب خاطره آنلاین "از جبهه تا کرونا"با حضور دکتر سعید جاودان سیرت و فتاح محمدی در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 25 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد این شب خاطره در شامگاه روز دوشنبه سوم خرداد ماه  با حضور دکتر فتاح محمدی از آزادگان دوران دفاع مقدس و دکتر سعید جاودان سیرت فوق تخصص و رئیس سابق بیمارستان شهید جلیل یاسوج به صورت آنلاین و از طریق پیج اینستاگرام حوزه هنری بر گزارشد.
دراین برنامه  که با اجرای رسول سنایی برگزار شد؛دکتر جاودان سیرت از روزهای سخت مقابله با ویروس کرونا گفت و یاد آور شد :روز های ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور و استان مصادف با حوادث بسیار تلخی بود که شباهت های زیادی با روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی داشت.
وی گفت:همانگونه که درروز های اول جنگ که امکانات کمی وجود داشت،برنامه ریزی دقیق نبود و ظرفیتها و توانمندی هایی که داشتیم هنوز تکمیل نشده بود،ما در برنامه ریزی ها، شیوه های مقابله باویروس و تهیه ساده ترین امکانات مانند ماسک و لباس تا دارو دیگرتجهیزات مورد نیاز دچار محدودیت و مشکل بودیم.
جاودان سیرت که بیش از 15 ماه در بیمارستان معین کرونای یاسوج کادر درمان این بیمارستان را در مقابله با ویروس کرونا همراهی و مدیریت کردو جانانه در کنار مردم ماند تا از سلامت آنها محافظت کند،خاطر نشان کرد: ما با دشمنی روبرو شده بودیم که نه او رامی شناختیم و نه درست می دانستیم چگونه با وی مقابله کنیم و این عدم شناخت با عث شد تا در ابتدا ترسی بر پرسنل ما وارد شودکه قابل توصیف نبود،اما با توسل به خدا و از خود گشتگی پزشکان و پرستاران بیمارستان و عشق آنها به مردم بر همه مشکلات  فائق آمدیم و توانستیم در سطح کشور جز  بیمارستانهای نمونه باشیم و مرگ و میر بسیار کمی به نسبت جمعیت استان داشته باشیم.
دکتر جاودان سیرت که خاطرات گفتنی و نا گفتنی بسیار زیادی در ایام درگیری با کرونا دارد، با لباس مخصوص کادر درمان و درتایم کاری خود در محل بیمارستان از طریق لایو با مردم سخن گفت و به روایت خاطراتی از این روزها ی پرمشقت پرداخت.
در ادامه دکتر فتاح محمدی از آزادگان دوران دفاع مقدس وبازماندگان عملیات بیت المقدس از روزهای جنگ تحمیلی ،عملیات بیت المقدس و دوران اسارت خود خاطره هایی روایت کرد که هم شنیدنی بودو هم سرشار از پند و عبرت برای نسل های دیروز و امروز و فردا.
دکتر محمدی در جواب سئوال مجری برنامه که پرسید: چه شد که توانستید سالهای اسارت را آن هم در شرایط سختی که بعثی ها بوجود آورده بودندتحمل کنید؟ به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: در روز های ابتدایی اسارتمان در اردوگاه الانبار و برخوردها و سخت گیری های نیروهای عراقی در برگزاری دعا توسط اسرا پی بردیم  دعا  که عراقی ها از آن به عنوان اسلحه یاد می کردند می تواند روحیه مقاومت و ایستادگی را در وجود ما زنده کند و ما را در برابر مشکلات و سختی های اسارت حفظ نماید.
 فتاح محمدی که 8سال و نیم در اسارت نیروهای بعثی بود،یاد آورشد:دو عامل انسان را در برابر سختی ها و گرفتاریها حفظ می کند،یکی توسل و توجه به معارف اسلامی و دیگری دعا است  و ما با درک و به کار گیری این دوعامل  توانسیتم هم مشقت های اسارت را تحمل کنیم و هم روحیه ایثار و از خود گذشتگی و از همه مهمتر اتحاد و همدلی خود را حفظ نماییم.
شب خاطره ای متفاوت در حوزه هنری کهگیلویه و بویر احمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار