دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با خانواده «بابا رجب» به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با خانواده شهید رجب محمدزاده معروف به «بابا رجب» دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۶۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 25 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به همراه جمعی از کارکنان اداره کل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با خانواده شهید رجب محمدزاده معروف به «بابا رجب» دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: در این جنگ تحمیلی و به واسطه قدرت طلبی مذبوحانه رژیم بعث عراق، خانواده های بسیاری یک و یا چند تن از اعضای خانواده خود را از دست داده اند.
وی با بیان اینکه جانبازان، شهدا و خانواده های این عزیزان فروتنی خاصی در ارائه رشادتهای خود داشته اند، افزود: شهدا و جانبازان اسوه های صبر و خانواده های آنان نیز اسطوره های صبر و استقامت هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدوارم ما مردم نیز به واسطه مجالست با این عزیزان درس زندگی بگیریم و بخشی از اهداف آنان را در مسیر خود دنبال کنیم.
وی با اشاره به امنیت و آرامش جامعه امروز، افزود: به طور حتم در هر جای دنیا که اینگونه رشادتها و ایثارگری هایی اتفاق بیافتد مردم قدردان آن هستند بالاخص مردم شریف ایران که همیشه ثابت کرده اند هم قدر شناس هستند و هم در لحظه های حساس بیشتر این رشادتها و ایثارگری ها را به خاطر می آورند.
علی اکبر سبزیان خاطرات و نقل قولهای شهدا را مهم خواند و گفت: در واقع این خاطرات و نقل قولها تلنگری برای جامعه در جهت خدمت همه جانبه به کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی است و هر گونه کوتاهی در این امر به مثابه خیانت به خون شهداست.
در ادامه این دیدار همسر شهید محمد رجب زاده ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: صبر شهید رجب زاده صبری خدایی بود.
وی با اشاره به جراحتهای ناحیه صورت شهید رجب زاده در دوران دفاع مقدس، افزود: ایشان برای معالجه به مدت 18 ماه در شرایط خاص در بیمارستان بستری بودند اما هیچ وقت لب به شکایت و گله باز نکردند بطوریکه همیشه حسرت این صبر را خورده ام.
همسر شهید با بیان اینکه شهید هیچ گاه به دنبال امورات دنیوی نبود، گفت: جمله همیشگی او در چنین مواردی این که بود من برای خدا جنگیده ام و هیچ توقعی از مردم و جامعه ندارم.
وی نتیجه صبر شهید را اینگونه بیان کرد: شهید محمد رجب زاده در روز جمعه مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) به درجه رفیع شهادت رسیدند و بطور کاملا الهی خدایی در جوار حضرت امام رضا(ع) دفن شدند.
دختر شهید محمد رجب زاده با بیان اینکه پدرم هر روز شهید شد، گفت: بزرگترین نعمت انسان نفس کشیدن است و پدر من در طول 29 سال زندگی پس از مجروحیت از این نعمت بزرگ الهی محروم بود.
وی افزود: پدرم جراحتش را به سخره می گرفت و هر بار کسی از او می پرسید که برای صورتش چه اتفاقی افتاده است با همان صدای خسته و پر از خنده می گفت: «با صدام تصادف کرده ام».
حاج رجب محمدزاده معروف به «بابا رجب» جانباز 70 درصد مشهدی، نانوایی بسیجی بود که در دوران دفاع مقدس و در سال 1366 در منطقه هور عراق، براثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد.
بابا رجب پس از 30 بار جراحی صورت در 28 سال همواره برای حضور در جامعه دچار مشکل بود تا جایی که مجبور به خانه نشینی 29 ساله شد.
وی در گفتگویی تنها آرزوی خود را دیدار با رهبر انقلاب عنوان کرد.
حمید یادروج، مستندساز ایرانی فیلم مستند زندگی بابا رجب را با عنوان «پسر را ببین، پدر را تصور کن» ساخت و برای اولین بار جامعه را از وجود بابا رجب آگاه کرد؛ پخش این مستند باعث شد که در نهایت همزمان با نوروز 94 آرزوی دیرینه بابا رجب در یازدهم فروردین در جریان تشرف مقام معظم رهبری به مشهد مقدس برآورده شود و در تالار آینه حرم مطهر رضوی با ایشان دیدار کند.
بابا رجب در نهایت روز 21 تیر ماه 1395 بر اثر عفونت ریه در بیمارستان امام حسین(ع) مشهد بستری و در تاریخ 14 مرداد 1395 به جمع یاران شهیدش پیوست.
گفتنی است در پایان این دیدار با اهدای لوح از همسر و خانواده شهید محمد رجب زاده معروف به «بابا رجب» تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار