فرماندار روانسر با بیان اینکه بدلیل نزدیکی به مرز خروج محموله گندم از این شهرستان ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی با دقت مبادی ورودی و خروجی را کنترل و اجاره خروج به محموله‌های گندم نخواهد داد.
کد خبر: ۹۶۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 24 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا، فرماندار روانسر در نشست کمیته برداشت محصول اظهار داشت: کشاورزی در روانسر یکی از محورهای توسعه اقتصادی است و برداشت گندم یک مساله اساسی و حیاتی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

سعدی مصطفی زاده بر برنامه ریزی، همکاری، هماهنگی و نظارت دستگاه‌های متولی در برداشت و خرید محصولات کشاورزان بویژه گندم تاکید کرد و افزود: آتش زدن پس چرای مزارع ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد

فرماندار روانسر با اشاره به اینکه تیغه زنی حریم جاده‌های ارتباطی این شهرستان به منظور جلوگیری از سرایت آتش به پایان رسید، تاکید کرد: باید به خواسته کشاورزان به عنوان فعالان عرصه تولید توجه جدی داشته و برای رفع دغدغه‌های آنها تلاش کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر نیز در این نشست گفت: کمبود بارندگی و وقوع خشکسالی در این شهرستان موجب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده در این شرایط پیش بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت برداشت شود.

سیاوش کهزادی افزود: امسال ۲۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به صورت دیم و شش هزار هکتار نیز به صورت آبی زیرکشت محصول استراتژیک گندم رفته است.
وی با بیان اینکه برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار داشت: سه مرکز خرید گندم در نهرابی، کانی شریف و شهرک صنعتی آماده شده تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه ۱۲۵ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم از اراضی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم توسط دولت موجب جلوگیری از سودجویی برخی واسطه‌ها می‌شود.

روانسر با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت آباد دارای بیش از ۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار