مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: توقعات و انتظاراتی از قبل در خصوص متناسب سازی میزان مستمری مستمری بگیران وجود داشت که در مردادماه سال گذشته مرحله اول متناسب سازی صورت گرفت بدین ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان با تامین اجتماعی افزایش یافت.
کد خبر: ۹۶۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 15 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهیلا ملکشاهی اظهار داشت : با توجه به اینکه صندوق خدمات کشوری هم حداقل مستمری ها را به میزان خاصی تغییر داد و همچنین از طرفی دیگر افزایش میزان تورم افسارگسیخته در کشور باعث شد مستمری بگیران نسبت به همسان سازی که در مرحله اول اجرایی شد رضایت کاملی نداشته باشند.

وی یادآور شد: بعد از رایزنی های لازم و تامین مطالباتی که از سوی دولت باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شد و در نظام بودجه لحاظ می گردید،با همکاری و همراهی های دولت و سازمان، مرحله دوم متناسب سازی مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اجرا شود.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی با نگاه به سه شاخص سابقه پرداخت حق بیمه، دوران پرداخت حق بیمه و فاصله ای که فرد در زمان برقراری مستمری با حداقل بیمه داشته، که سعی شده است تا ۷۵ درصد این فاصله جبران شود در پرداخت مستمری ها نگاه عادلانه یی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را بر اساس عدالت اجتماعی اجرا کرده ،درباره مقدار این افزایش حقوق گفت: هر کسی بر مبنای سوابقی که در پرونده اش درج شده است بر حقوقش افزوده می‌شود که یک نفر ۲۰ سال و دیگری ۳۰ سال و... دارد و برای هر کسی بر اساس پرونده موجود افزایش اعمال شده و تیم تخصصی کانون عالی هم کاملا نظارت داشته و این موضوع حل و فصل شده است.


ملکشاهی افزود: در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: به تناسب این امر نیز بقیه مستمری بگیران با ۲۰ سال سابقه بیمه و ۲ فرزند و همسر ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و مستمری هیچ مستمری بگیری از مستمری ۹۸ تا کنون کمتر از یک و نیم برابر افزایش پیدا نکرده است.

ملکشاهی در ادامه با اشاره به اینکه در اسفندماه سال ۹۹ مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مستمری بگیران پرداخت شد،گفت:این مبلغ در حکم های مستمری بگیران وجود ندارد و افراد باید توجه داشته باشند که در محاسبات خود این مبلغ را در افزایش میزان مستمری خود لحاظ نکنند چرا که این مبلغ به عنوان کمک بوده و در احکام صادره، این مبلغ وجود ندارد و شامل احکام نمی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد: افزایش مستمری مستمری بگیران بعد از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی اعمال شده است و همه مستمری بگیران احکام جدید را دریافت کرده اند و همچنین هر کدام از مستمری بگیران می توانند افزایش میزان مستمری خود را با مراجعه به سایت es.tamin.ir مشاهد کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار