معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار کرونا در اردیبهشت ماه نزولی بوده و در ابتلاء، بستری و مراجعین و فوتی ها کاهش داشته ایم.
کد خبر: ۹۶۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 22 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: استان مرکزی در هفته سوم اردیبهشت ماه ۳۱۲۱ مورد مثبت داشته است که این رقم در هفته چهارم به ۱۷۰۱ مورد رسیده و ۴۵ درصد کاهش رقم خورده است.
وی یادآورشد: موارد بستری در هفته سوم ۳۳۷ مورد ثبت شده که در هفته چهارم به ۲۳۶ نفر رسید که کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: همچنین در بازه زمانی مذکور ۲۷۸۴ مورد بیمار سرپایی به ۱۴۶۵ نفر کاهش یافته که ۴۷ درصد افت نشان می دهد و در مرگ و میر نیز کاهش نسبی ۲۳ درصدی رقم خورده به طوری که ۷۴ فوتی هفته سوم اردیبشهت ماه به ۵۷ نفر در هفته چهارم رسیده است.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۷ تست رپید در استان انجام شده است که ۶۰ هزار و ۳۳۱ مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳۸ هزار و ۴۰۶ مورد در دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۱۵ هزار و ۳۱۰ مورد در خمین انجام شده و ۱۶ درصد تست ها مثبت بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از لحاظ موارد بستری شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۷ درصد و دانشکده های علوم پزشکی ساوه و خمین به ترتیب ۳۹ و ۷۴درصد در هفته پایانی اردیبهشت ماه کاهش داشته اند.
وی با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی موارد سرپایی در استان، افزود: در موارد فوت نیز زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۸و دانشکده علوم پزشکی ساوه ۶۰ درصد کاهش داشتند و دانشکده علوم پزشکی خمین نیز بدون تغییر در تعداد فوتی ها، هفته آخر اردیبهشت را سپری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار