مخالفان: وظیفه كمیته امداد و بهزیستی است!
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد کمک ۵۰ ميليارد ریالی از محل درآمدهای عمومی شهرداری را به اقشار آسیب‌پذیر تصويب كردند.
کد خبر: ۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 02 March 2015

براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، حداکثر تا سقف ۵ میلیارد تومان، از درآمدهای عمومی شهرداری را به منظور تامین نیازهای اقشار آسیب‌پذیر حسب مورد با تشخیص و دستور شهردار مشهد به عنوان کمک بلاعوض و بر اساس دستورالعمل پیشنهادی تصویب و در کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور و حق رای اعضای شورای اسلامی شهر پرداخت کند.

محمد مهدی برادران، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در دراین باره توضیح داد: تنها شخصی که بتواند در این مورد تصمیم گیری کند شهردار مشهد است تا در چارچوب آیین نامه شفاف دقیق دنبال کنیم.

جواد ستاری، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز، در مخالفت با این مصوبه، بیان کرد: کمک به اقشار آسیب پذیر، در وظایف تعریف شده شهرداری مشهد نیست چرا که متولیان این امر سازمان ها و نهاد هایی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی است.

حجت‌الاسلام مجید فاطمی، عضو شورای شهر مشهد در موافقت با این طرح اذعان کرد: در کمیته‌های نظارتی متعدد روی می‌دهد که مردم توان مالی مناسبی ندارند و نیازمند کمک مالی هستند و اگر ما این مورد را از بودجه حذف کنیم سبب مشکلات فراوانی برای مردم می‌شود. مهدی ذاکرالحسینی دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این تبصره گفت: افزایش این بودجه برای کمیته‌های نظارتی ما سم است و باید هرچه شفاف‌تر بتوانیم ارقام را داشته باشیم.

حسن قدیری طرقی رئیس کمیسیون حاشیه شهر مشهد نیز در موافقت با این مصوبه، اذعان کرد: شورای اسلامی شهر در سال گذشته مصوبه ای در حمایت از اقشار آسیب پذیربرای پرداخت بخشی هزینه بلیت اتوبوس شهری آنها تصویب کرد، که قرار شدبر اساس آن شهرداری آیین نامه و دستور العمل اجرایی لازم را ارائه نماید که تا کنون ارائه نشده است.آیا می توان از محل این مبلغ برای این موضوع اقدام کرد؟

حجت الا سلام حسنعلی اخلاقی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهرهم  نبود تعریفی  جامع و مناسب ازکلمه عام المنفعه  را یکی از زمینه های بروز  تصمیم گیری نادرست، در این رابطه  دانست.

کمال سرویها،  نائب رئیس شورا و محمود عامری فرد، از اعضای دیگر شورا نیز،  در ادامه، حذف کلمه عام المنفعه را پیشنهاد دادند که مورد تایید شورا، قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار