در نشست خبري ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس اعلام شد:
از اکران فيلم شيار 143 در بوستان های شهر تا برگزاري شب شعر دفاع مقدس در کافه سنتي هاي منتخب و مجاز و کلنگ زني باغ موزه دفاع مقدس استان در مشهد و صدها برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس خراسان رضوی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 17 September 2015
سردار «اکبر نجاتي» در اين نشست با اعلام اين که براي کلنگ زني عمليات احداث باغ موزه دفاع مقدس، از مسئولان ملي دعوت به عمل خواهد آمد، گفت: با حمايت شوراي شهر و شهردار محترم مشهد و اختصاص بخشي از بوستان کوهسنگي براي احداث باغ موزه دفاع مقدس،خوشبختانه شرايط لازم براي آغاز عمليات احداث اين باغ موزه فراهم شده است و اميدواريم طبق برنامه ريزي انجام شده، طي چند روز آينده و در هفته دفاع مقدس امسال کلنگ زني آن انجام شود.
سردار نجاتي افزود: براي احداث اين باغ موزه 50 ميليارد تومان اعتبار و 4 سال زمان برآورد شده است که بخشي از آن از سوي بنياد حفظ آثار کشور تامين مي شود و لازم است استاندار، نمايندگان استان در مجلس و شوراي شهر مشهد نيز براي تامين مابقي اعتبار و اقدامات لازم پاي کار بيايند.
 مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان صحبت هايش را درباره باغ موزه دفاع مقدس اين گونه پايان داد: احداث اين موزه دغدغه هر روزمان است و حيف است که در مشهد مقدس باغ موزه دفاع مقدس نداريم؛ اميدواريم حالا که بعد از 18 سال زمينه هاي لازم فراهم شده است، بالاخره عمليات احداث اين موزه آغاز شود.

رزمايش نيروهاي مسلح در اولين روز هفته دفاع مقدس

 در ابتداي اين نشست سردار نجاتي مهم ترين برنامه هاي پيش بيني شده استان در هفته دفاع مقدس امسال را تشريح کرد و گفت: امسال شعار بزرگداشت هفته دفاع مقدس «ما مي توانيم، با همدلي و همزباني» انتخاب شده است. برنامه هاي امسال از شب گذشته با افتتاح نمايشگاه «داستان ايستادگي» در بوستان کوهسنگي آغاز شد و پس از سال ها، نمايشگاهي خاص با ويژگي هاي منحصر به فرد از جمله اجراي رزم کوهستان، نمايش شهداي غواص و اکران نماهنگ روي ديواره آب در مشهد مقدس برپا مي شود. با آغاز اولين  روز هفته دفاع مقدس نيز رژه نيروهاي مسلح بار ديگر اقتدار و توانمندي يگان هاي نظامي و انتظامي در شرق کشور را به نمايش خواهد گذاشت.

زمزمه دعاي عرفه در نمايشگاه دفاع مقدس

در دومين روز هفته دفاع مقدس نيز، برپايي دعاي پرفيض عرفه در بوستان کوهسنگي يکي ديگر از برنامه هايي است که در آستانه فرا رسيدن عيد سعيد قربان برگزار خواهد شد. اين محفل، عصر چهارشنبه اول مهرماه همزمان با روز عرفه در نمايشگاه هفته دفاع مقدس برپا مي شود.

رونمايي از کتاب «مناجات شهدا»

مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان در ادامه به برخي ديگر از برنامه هاي پيش بيني شده براي بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: کتاب «مناجات نامه شهدا» شامل 400 مناجات استخراج شده از وصيت نامه شهيدان نيز در اين هفته رونمايي خواهد شد. نمايش رزمي نيروهاي مسلح در پادگان جوادالائمه(ع) واقع در انتهاي وکيل آباد، رونمايي از کتاب «جغرافياي دفاع مقدس در مشهد» شامل معرفي نقاطي از شهر که به نوعي در خاطرات سال هاي مقاومت ثبت شده اند و همچنين افتتاح يادمان هاي شهدا در شهرستان هاي گلبهار، درگز و نقاب از جمله برنامه هاي اين هفته است.

برپايي 12 هزار نمايشگاه در مدارس استان

در اين نشست همچنين برخي از برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي استان در هفته دفاع مقدس تشريح شد. برپايي 12 هزار نمايشگاه در مدارس استان در بردارنده آثار پژوهشي دانش آموزان در حوزه دفاع مقدس، همايش بزرگ پياده روي خانوادگي، محفل شب شعر شهدا در جبل النور و در جوار مزار شهداي گمنام، برپايي نشست هاي آزاد انديشي و پاسخ به سوالات حوزه دفاع مقدس در دانشگاه ها، برگزاري همايش نقش زنان در دفاع مقدس، اعزام راويان دفاع مقدس به مساجد سراسر استان و تجليل از پيشکسوتان جهاد و مقاومت از جمله برنامه هاي اين ايام در استان خواهد بود.

شهر رنگ و بوي حماسه مي گيرد

معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد نيز با اجراي برنامه هايي، حال و هواي شهر را حماسي مي کند. به گزارش روابط عمومي اين معاونت، برپايي ايستگاه هاي نمادين اعزام رزمندگان در مناطق شهري، افتتاح خانه ايثار و شهادت در بوستان محمديه، نصب حجله شهدا در معابر اصلي، نام گذاري کلاس هاي مدارس منتخب با نام شهيد محله و نصب تصاوير آن ها در کلاس هاي درس، اکران فيلم شيار 143 در بوستان ها، برگزاري شب شعر دفاع مقدس در کافه سنتي هاي منتخب و مجاز، اکران تصاوير شهداي مدافع حرم، برپايي ايستگاه هاي صلواتي مقاومت به ياد جبهه ها و فراخوان پياده روي خانوادگي از ميدان شريعتي به سمت نمايشگاه دفاع مقدس کوهسنگي، از جمله اين برنامه هاست.

برنامه هاي شاخص هفته دفاع مقدس در استان

کلنگ زني باغ موزه دفاع مقدس استان در مشهد

برگزاري نمايشگاه دفاع مقدس تا ششم مهرماه هر شب از ساعت 16 تا 22 در بوستان کوهسنگي

رونمايي از کتاب مناجات نامه شهدا

راه اندازي دفتر مرکزي پيشکسوتان دفاع مقدس استان

رونمايي از کتاب جغرافياي دفاع مقدس در مشهد

عبدالهي-خراسان رضوی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار