بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 02 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 


معاون هنری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:
به گزارش تابناک گیلان از رشت، سید وحید فخرموسوی ظهر امروز در نشست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) هیچ‌گونه مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، نمایش طنز، جنگ شادی و موسیقی زنده در سفره‌خانه‌های استان داده نمی‌شود.

وی لغو تمام مجوزهای برگزاری کنسرت را با مصوبه شوراهای سیاستگذاری موسیقی و نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد و گفت: اجرای اینگونه برنامه‌ها از تاریخ هشتم اسفند ماه جاری تا پنجم فروردین سال 94 در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است.

از 15 اسفند
به گزارش تابناک گیلان از رشت، رضا محمدزاده بعد از ظهر امروز در نشست انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت استفاده از قلیان در سفره‌خانه‌ها و اماکن عمومی گیلان اظهار کرد: ارائه قلیان در هیچ‌ کدام از رسته‌های شغلی لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه استفاده از قلیان در کد آی.سی.کی قانون نظام صنفی نیز به عنوان رسته شغلی قید نشده است، ادامه داد: در این راستا برابر هیئت عالی نظارت کشور به سازماندهی صنعت و معدن استان در این سازمان جلسه‌ای منعقد و جمع‌آوری آن با رای اکثریت اعضای مصوب و به استانداری و فرمانداری شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل رشت خبر داد:
به گزارش تابناک گیلان از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌هایی که در باره تعرفه بهای خدمات تاکسی‌ها اتخاذ می‌شود باید به گونه‌ای باشد که به مصرف‌کنندگان و رانندگان آسیبی نرسد.
وی افزود: رانندگان تاکسی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و با توجه به اینکه خدمات خاصی از سازمان تاکسیرانی دریافت نمی‌کنند نباید در زمینه افزایش تعرفه بهای خدمات به آنها فشار اقتصادی وارد شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بهای پیشنهادی نرخ برخی از خدمات در سال 94 برای تاکسی‌داران گفت: برخی از این نرخ‌ها با افزایش بالای 30 درصد پیشنهاد داده شده که باید مورد بحث و بررسی بیشتر در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک قرار گیرد.
به گفته وی، برخی از کدهای اعلام شده درباره بهای نرخ خدمات سازمان به رانندگان تاکسی که از گذشته اعمال می‌شد باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی گیلان با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال خبر داد:
به گزارش تابناک گیلان،سید یوسف مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح مبارزه با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در سطح حوزه استحفاظی مرزداران گیلان اظهار کرد: ماموران اطلاعات مرزبانی گیلان به منظور تامین امنیت در طرح مذکور در 24 ساعت گذشته مقادیر قابل توجهی مواد محترقه آتش‌زا را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر پایان سال و احتمال ورود مواد محترقه ممنوعه در سطح حوزه استحفاظی، تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی مرزبانی اقدام به شناسایی عوامل تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز کردند.

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه فردی که در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت داشت شناسایی شد، گفت: ماموران اطلاعات مرزبانی استان پس از انجام اقدام‌های فنی و اطلاعاتی، خودروی فرد قاچاقچی که قصد حمل مواد محترقه و آتش‌زا در محور پیربازار رشت را داشت با همکاری پلیس امنیت اخلاقی گیلان شناسایی شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسر:
به گزارش تابناک گیلان،نخستین دوره رقابت های کشتی گیله مردی به مناسبت گرامیداشت 141شهید والامقام و دو شهید گمنام تحت عنوان در بهار آزادی جای شهدا خالی در استقبال از آیین نوروزی در شهر کلاچای رودسر آغاز شد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسر شامگاه یکشنبه در جریان آغاز برگزاری این رقابت ها، از شرکت 100پهلوان زبده و نامدار از استان های گیلان و مازندران در این دوره از رقابت ها خبر داد.

رضا مودبی با بیان اینکه این رقابت ها به مدت 20شب در سالن شهدای کلاچای ادامه می یابد، یادآور شد: در پایان این رقابت ها به نفرات برتر اول تا ششم سبک وزن منفی 80کیلوگرم و سنگین وزن مثبت 80کیلوگرم لوح سپاس و جوایز اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان چای خبر داد:
محمدولی روزبهان صبح امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در نظارت بر چای سنواتی اظهار داشت: نظارت بر چای سنواتی موجب افزایش نرخ چای داخلی شده است.
وی جابه‌جایی تمام چای در داخل گیلان را با هماهنگی سازمان چای کشور عنوان کرد و افزود: نظارت سازمان چای کشور سبب کم شدن کشف چای سنواتی شده است.

روزبهان از شناسایی فردی که به‌دنبال صادرات 200 تن چای کمپوست به جای چای صنعتی از کشور بود خبر داد و بیان کرد: فرد مذکور به مراجع قضایی معرفی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار