به‌منظور حس انسان‌دوستانه در آستانه بازگشایی مدارس از سوی موسسات و دستگاه‌های حمایتی بازارچه‌های خیریه در مرکز مازندران گشایش یافت.
کد خبر: ۹۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 17 September 2015
به‌ گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، دو بازارچه خیریه در مرکز مازندران با هدف کم شدن مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانواده و حمایت از افراد کم‌بضاعت جامعه از سوی موسسات خیریه مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی گشایش یافت.
بازارچه خیریه‌ای از سوی موسسه «لبخند ایران ما» در مجموعه نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در قالب 55 غرفه نمایشگاهی برپا شد که از ابتدای شروع این نمایشگاه مورد توجه عموم و مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
همزمان بازارچه خیریه دیگری با همکاری شهرداری مرکز مازندران و کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری در قالب 25 غرفه در پارک قائم برپا شد.
حضور مردم در این نمایشگاه‌ها نشان از نهادینه شدن فرهنگ نوع‌دوستی است تا عایدات ناشی از فروش محصولات نمایشگاهی به سود افراد کم‌بضاعت هزینه شود.
مسئول گروه خیریه «لبخند ایران ما» در این خصوص با اشاره به اینکه حدود دو سال از شروع فعالیت خیریه‌ای این موسسه در مرکز مازندران می‌گذرد توانسته‌ایم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به‌منظور حمایت از سالمندان، معلولان ذهنی، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان سرپرست خانواده اجرا کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر موسسه خیریه ایران ما در حال ثبت رسمی است و تاکنون دو بازارچه خیریه در مرکز مازندران از سوی این موسسه حمایتی برپا شد.
فاطمه بال‌افکن با بیان اینکه نمایشگاه خیریه «لبخند ایران ما» به مدت سه روز از 25 لغایت 27 شهریور‌ماه جاری در مرکز مازندران برپا است، افزود: سود ناشی از محصولات نمایشگاه در نخستین روز به انجمن بیماران هموفیلی استان، روز دوم به جامعه معلولان و در سومین روز به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مرکز مازندران تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از 55 غرفه نمایشگاهی محصولات صنایع‌دستی، گل و گیاه، فرهنگی و هنری، پوشاک، محصولات غذایی، شیرینی سنتی و ترشی، کتاب و لوازم‌التحریر پنج غرفه متعلق به جامعه معلولان 20 غرفه به زنان سرپرست خانوار تعلق دارد، تصریح کرد: سود فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار به خودشان بر می‌گردد.
بال‌افکن با اشاره به اینکه در پایان هر روز نمایشگاه جشن گلریزان برگزار می‌شود، گفت: تئاتر کودک و بزرگ‌سال، جشنواره نقاشی کودک، اجرای جنگ شادی و موسیقی و مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های جنبی نمایشگاه خیریه محسوب می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار