حتی پس از گذشت چند سال از زمان ساخت، با پیگیری جدی می توان مسئولان انتخاب کننده پیمانکار، ناظران و پیمانکاران پروژه را به پاسخگویی در برابر عملکرد سرمایه سوز آنان در این پروژه ترغیب کنیم تا شاید این رویه بساز و بفروش بیش از این در پروژه های دولتی مازندران رسوخ پیدا نکند.
کد خبر: ۹۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 16 September 2015
به گزارش تابناک مازندران، یکی از پروژه های تاریخی شهرستان ساری طرح ساخت کمربندی شمالی این شهر است که از حدود 20 سال پیش با خرید زمینهای مرغوب اطراف شهر ساری از حوالی روستای سمسکنده تا میدان فرح آباد استارت ساخت آن زده شد، اما فراز و فرودهای زیادی موجب شد تا بعد از سالها تاخیر و چشم انتظاری امروز شاهد بی کیفیت ترین پروژه آسفالت و راه سازی استان و شاید کشور باشیم.
امروز اگر نظر رانندگان مسیر میدان خزر تا پل روگذر سمسکنده در مورد میزان رضایت آنان نسبت به کیفیت اتوبان ساخته شده را بپرسیم نتایج مایوس کننده ای به دست خواهد آمد که هر وجدان بیداری را آزار می دهد.
وجود تپه ماهورهای نفس گیر در این محور در کنار فرسودگی زودرس آسفالت در برخی نقاط شاید این تصور را به مسافران دیگر استانها بدهد که چند دهه از ساخت کمربندی ساری گذشته است؛ اما این در حالیست که حقیقت ماجرا از عمر چهار ساله این محور خبر می‎ دهد و اینکه از همان ماه ها و حتی هفته های ابتدایی ساخت جاده، مشکلات آن رخ نمایان کرد.
در نقطه مقابل این شاهکار در ساخت و ساز در مرکز استان گردشگرپذیر مازندران، اگر به پروژه های راه سازی در استانهای کمتر برخوردار کشور یا مناطق گردشگرپذیر سر بزنیم خواهیم دید تفاوت در کیفیت سازه ها از زمین تا آسمان است که در واقع تفاوت در نوع نگرش به سازندگی در این مناطق نسبت به هم یا شاید هم تفاوت در روش گزینش پیمانکاران و نظارت بر عملکرد آنان این تناقض را به وجود آورده است.
در پایان باید به این مساله اشاره کنیم که اگر قرار باشد هر پیمانکاری با رابطه یا باضابطه انتخاب و بدون در نظر گرفتن مسئولیت پاسخگویی در مورد حفظ بیت‎المال، عنان توسعه بخشی از شهر را به وی بسپاریم راه به مقصد نخواهد رسید و قطعا تنها با پیگیری جدی حتی پس از سالها میتوان مسئولان انتخاب کننده، ناظران و پیمانکاران پروژه را به پاسخگویی در برابر عملکرد سرمایه سوز آنان ترغیب کنیم تا شاید این رویه بساز و بفروش بیش از این در پروژه های دولتی مازندران رسوخ پیدا نکند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار