پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان در شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان تبریز با بیان اینکه در مباحث مختلف تبریز و آذربایجانشرقی سر آمد امور بوده است گفت: تنها راه گذر از اغلب چالشهای اجتماعی داشتن سواد در ابعاد مختلف است و این مهم ضرورت توسعه پایدار است.
کد خبر: ۹۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ،جعفر پاشایی گفت: شهر تبریز و آذربایجانشرقی همواره بعنوان پرچمدار تحولات اجتماعی در طول تاریخ بوده است و داشتن بیشترین مشارکت در حوزه های مختلف از ویژگیهای این خطه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: در سال 94 استان و شهر تبریز شاهد 12 رویداد بزرگ بود رقابتهای ورزشی دختران سراسر کشور و حضور مدیران کل آموزش و پرورش و ... از اهم این موارد است.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای این چنین نشان از وجود پتانسیل و توان بالای مجموعه است گفت: در عرصه سواد آموزی نیز ما موفق به کسب عنوان نخست کشور در میزان جذب بیسوادن شدیم.

پاشایی تصریح کرد: توسعه پایدار نیازمند داشتن شهروندانی باسواد و متخصص دارد وجود جامعه ای بیسواد حتی با آمار پایین برای استان و شهر اولینها قابل قبول نیست.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه با اشاره به اینکه حدود 70 درصد زندانیان بیسواد و کم سواد هستند گفت: این موضوع می توان در برنامه ریزی و مقابله با این معضل اجتماعی به ما کمک کند.

پاشایی ضمن ابراز نگرانی از کمبود منابع، اظهار امیدواری کرد که در پایان دولت یازدهم مساله بیسوادی را در شهر تبریز و استان حل کنیم.

وی افزود: ظرفیتها و منابع بسیار عظیمی در شرایط کنونی در مجموعه وجود دارد اگر بتوانیم به نحو مناسب از آنها استفاده نماییم تردیدی نیست که نتایج مد نظر تحقق خواهد یافت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :